Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jostein
Hei! Jeg vet det har blitt skrevet om dette tidligere, men jeg lurer på om noen vet når BSR-tuning skal være klar for D3 2012 mod? På BSR sine sider står det august, men nå har vi jo snart september.... Noen som har negative erfaringer med BSR sammen med denne motoren? Tåler automatkassen belastningen? Vet noen om Polestar i det hele tatt kommer med tuning for 2012 mod? Om de gjør det er kanskje Polestar bedre i og med at man beholder garantien.... Noen synspunkter fra Volvofolket i øst? :-)

Hilsen "Norrbagge"
av Jostein
Ja, jeg kan gjerne tenke meg Polestar, først og fremst pga garanti, men jeg vet ikke om det i det hele tatt kommer noen optimering for denne motoren og modellen derfra
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Det tror jag eftersom det är 2,4l motorn som i D5:an. Ha tålamod så dyker det upp så småningom.

Annars skulle jag om polestar inte leverarar något kolla med Autotech.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
Polyester ger väl ingen garanti överhuvudtaget, det är väl Volvo som tar fram mjukvaran och Volvo som lämnar garanti på bilen. Eftersom polestar optimeringen inte påverkar garantin så ser jag inga hinder. Vet ej om dom har andra regler i Norge vad det gäller ändring av certifierade bilar. Kan vara bra att kolla upp detta med Volvo först.
av Twendor
Polestar optimaliseringen til D3-awd my12 kommer i uke 35.
Den vil ikke bli lansert i Norge.
" Jeg har kjørt Polestaroptimalisert D3-awd my 10, som ble utført i Norge. Så muligheten har eksistert.
Ang Bsr har jeg også kjørt D3-awd my 10. Den gikk bedre, hadde fjernet hastighetsperren, og fungerte meget bra. Men når man hadde behov for garantibesøk, var det ikke like kul. :twisted: Så det eneste alternativet for bil med garanti blir Polestar.
D3-awd(nedtunet D5) blir en helt annen motor med optimalisering.
Vennlig hilsen Twendor
Användarvisningsbild
av crumpets
Bilnörden skrev:Polyester ger väl ingen garanti överhuvudtaget, det är väl Volvo som tar fram mjukvaran och Volvo som lämnar garanti på bilen. Eftersom polestar optimeringen inte påverkar garantin så ser jag inga hinder. Vet ej om dom har andra regler i Norge vad det gäller ändring av certifierade bilar. Kan vara bra att kolla upp detta med Volvo först.
Såna grejer är olika i alla länder. I tyskland har t.ex. heicotrimmade bilar garantin kvar från volvo. Det beror helt på marknadsstrategin och lokala lagar i länderna. Det skulle verkligen förvåna mig om en svensk polestartrimmad bil skulle ha kvar några garantier i norge.
Användarvisningsbild
av Bilnörden
crumpets skrev:
Bilnörden skrev:Polyester ger väl ingen garanti överhuvudtaget, det är väl Volvo som tar fram mjukvaran och Volvo som lämnar garanti på bilen. Eftersom polestar optimeringen inte påverkar garantin så ser jag inga hinder. Vet ej om dom har andra regler i Norge vad det gäller ändring av certifierade bilar. Kan vara bra att kolla upp detta med Volvo först.
Såna grejer är olika i alla länder. I tyskland har t.ex. heicotrimnmade bilar garantin kvar från volvo. Det beror helt på marknadsstrategin och lokala lagar i länderna. Det skulle verkligen förvåna mig om en svensk polestartrimmad bil skulle ha kvar några garantier i norge.
Där av vikten att kontrollera detta med Volvo först.
av Twendor
Når Volvo godkjenner Polestar i en rekke land, er vel optimaliseringen tilpasset bilen, uansett hvor den ruller?
En annen årsak til at Polestar "offisielt" ikke vil lansere Polestar i Norge. Er at dette vil resultere i en "avgift" på ikke mindre enn 143 000 norske kroner. Og at de ikke ser dette som et mulig marked.
Kan nevne at prisdifferansen mellom en XC60 D3- awd (2,4d dobbelturbo 163 hk) og en XC60 D5(2,4d dobbelturbo 215 hk) som ny er på hele 105 000 nkr.
Garantitiden i Norge er på 5 år mot Sverige 2 år. Og det kan vel tenkes at Volvo ikke ønsker å gi garanti på en optimalisert bil i så mange år.?
Men tror uansett at et besøk hos verksted med en Polestaroptimalisert bil går lettere enn en med hvilken som helst annen "trim".
Twendor.

Har märkt att man ibland får dra å[…]

Broms höger fixas aldrig

byt bromsokshållaren och slangarna fram till[…]

Bygga vevhusventilation?

En sak som också är viktig är att […]

Har en V70 D5 FRÅN 2015. Har under 1 å[…]