Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har mailat lite med "min" säljare angående min nya bil. De hade fått den och han hoppades att den skulle kunna levereras senare denna vecka. Dock skrev han att de har "tekniska problem med de nya bilarna som kommer från Torslanda för tillfället". Bilen i mitt fall är en V60, vet inte om det gäller alla som tillverkas i Torslanda.

Är det någon som vet mer om detta?
Har beställt en XC60 med preliminär leverans denna vecka. Min säljare ringde idag och meddelade att bilen var hemma och klar för leverans men att han nyss fått ett mail där det stod att läsa att alla XC60 MY 2013 är stoppade för leverans. Det var nåt dom upptäckt på "linan", tydligen något med airbagen. Han väntade iaf på ett nytt mail med chassinummer på vilka bilar de gällde specifikt samt exakt vad som behöver åtgärdas med dem. Dock menade han att det endast var en mindre ingrepp som skulle göras på den lokala verkstaden. Så jag hoppas fortfarande på lev denna vecka! :D
Köpråd

Undvik D4204T5-motorn, den kan orsaka huvudvä[…]

Jag tror inte problemet ligger i typen av skruvska[…]

Service och byte av vindruta i torsdags. 12k mil s[…]

Tack, ska byta den samt bränslefiltret, har h[…]