Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har en S40I 2.0T-03 och har funderat på att byta till biltemas sportfilter, vad behöver jag tänka på?

Är ännu bara i planeringsfasen, så jag har inte kollat vad jag behöver för delar, men måste man montera en värmesköld? eller räcker det med att montera filtret längre bort?

Är det ngn som använder biltemas filter?

då detta sker med väldigt tajt budget så är det priset som är det väsentliga...

mvh
Tommy
Om du råkar finnas där denna kille bor så slå till: http://www.x40nordic.com/viewtopic.aspx?tid=461601

Torrt filter från AEM+avskärmning för 700kr.

Jag har inte själv använt biltemas öppna filter ,och skulle faktiskt inte sätta det på min.Lägger hellre till
pengar och köper ett märkesfilter.Och ska man vara noggrann så ska du inte köpa ett filter som behöver oljas in.
Ett torrt filter som AEM är gillar våra LMM..

Och ska man gå efter att behålla effekt så är ett insatsfilter bättre än öppna.
Själv när jag vela ha lite "dumpljud" så slet jag bort skummet som sitter i luftfilterboxen,det låter dock långt ifrån
som ett öppet filter.
ÄRRet skrev:Att inoljade filter förstör LMM är en gammal myt som lever kvar ser jag...
Pojkarna på nordicx40 rekommenderar torra filter till våra. Sen är det det säkert mkt handhavande fel vid tvättning&inoljning. Att folk sprutar på alldeles för mkt olja.
unlock26 skrev:
ÄRRet skrev:Att inoljade filter förstör LMM är en gammal myt som lever kvar ser jag...
Pojkarna på nordicx40 rekommenderar torra filter till våra. Sen är det det säkert mkt handhavande fel vid tvättning&inoljning. Att folk sprutar på alldeles för mkt olja.
:-)-)
Vad är det du vill uppnå med att montera biltemas filter?
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]