NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MatsO
Enligt Bilbolaget i sundsvall så är det fullt normalt att Dieselpumpen ser ut så här på en bil med nybilsgaranti.
Jag har då aldrig sett på maken men då jag vet att det finns Volvomekaniker här på forumet så skulle jag gärna vilja veta er bedömning
Bild
av Droopy
det där såg ju allt annat än roligt ut på en ny bil, måste ju vara materialvalet som gör att det korroderar så mycket, jobbar själv med motorer ( dok inte i bilar ) och så rostiga dieselpumpar ser man ju oftast bara på 10år gamla objekt. Nu är det kanske inte rätt att jämföra med hjullastare/grävmaskiner och dumprar.

Nu tror jag inte att rosten i sig har någon betydelse för funktionen men det ser ju inte trevligt ut under huven.
Användarvisningsbild
av crumpets
Det ser ju ut som metall som inte är rostskyddad/rostfri, eftersom angreppet är heltäckande och inte i nån kant där det gått hål på rostskydd. Ska man jämföra med andra komponenter som inte är rostskyddande tänker jag spontant på bromsskivor som ser ut precis sådär efter bara några dagar. Det ser trist ut men jag tror inte att det är farligt.
Köra EX90 med släp

Testade fråga chatGTP, och den verkade ge ri[…]

Jag hade samma problem tidigare och började m[…]

Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]