Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

HiTek skrev:
MartinS skrev:Fast volvobil i gbg är väl bara för volvoanställda eller?
Nej, dem tar emot "vanliga" privat personer också. Men min erfarenhet av dem är att det inte alls samma sak som komma in till Bilia eller t.ex. Mechanum tyvärr. Slarviga jobb och inte samma aktsamhet.
Jag har raka motsatsen, Att här jobbar proffs.. På Bilia är det bara inkompetenta klåpare utan kunskap elelr servicekänsla, till ett pris som är LÅÅÅÅNGT över det på Volvo bil.

Mechanum har jag ingen erfarenhet av.
ravestream skrev:
HiTek skrev:
MartinS skrev:Fast volvobil i gbg är väl bara för volvoanställda eller?
Nej, dem tar emot "vanliga" privat personer också. Men min erfarenhet av dem är att det inte alls samma sak som komma in till Bilia eller t.ex. Mechanum tyvärr. Slarviga jobb och inte samma aktsamhet.
min erfarenhet är motsatsen, Att här jobbar proffs.. På Bilia är det bara inkompetenta klåpare utan kunskap elelr servicekänsla, till ett pris som är LÅÅÅÅNGT över det på Volvo bil.
Allt från försäljare, till reservdelsmän o mekaniker.

Mechanum har jag ingen erfarenhet av.
svartsvart skrev:Kontaktade Volvobil och de tar inte emot några "privatpersoner", enbart Volvoanställda. Så jag tror jag ger Biltjänst en chans. Tackar för alla tips!
I see, fel av mig! Undrar om dem har ändrat det... Jaja, skriv gärna hur Biltjänst är om du besöker dem!
svartsvart skrev:Kontaktade Volvobil och de tar inte emot några "privatpersoner", enbart Volvoanställda. Så jag tror jag ger Biltjänst en chans. Tackar för alla tips!
Jag antar att du ringde kontaktcenter? Ring till en tekniker direkt istället! Gå in på volvobil.se och klicka på "kontakta oss" Så hittar du tel nr till alla tekniker. Eller så ringer du kontaktcenter och struntar i att nämna att du inte är volvoanställd. Tro mig, Volvobil tar emot väldigt mycket externa kunder!
När jag har varit nere på Volvobil så har det varit väldigt många bilar i verkstadshallen som uppenbarligen inte är tjänstebilar, t.ex gamla V40, V70 etc så jag tror också de tar emot privatpersoner.

Anledningen till att jag servar min bil där är att jag köpte den när jag var volvoanställd, är det dock inte längre.
Tobbev skrev:När jag har varit nere på Volvobil så har det varit väldigt många bilar i verkstadshallen som uppenbarligen inte är tjänstebilar, t.ex gamla V40, V70 etc så jag tror också de tar emot privatpersoner.

Anledningen till att jag servar min bil där är att jag köpte den när jag var volvoanställd, är det dock inte längre.
Men som Volvoanställd kan du väl lämna in en V40 på service?
Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]

https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=5[…]

Startar ej

Har en Volvo v60 2017 D4,ibland när jag tryck[…]