Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Cedrix skrev:Brukar ju vara baksidan som är problemet, på helljuset borrade jag nytt hål i plastlocket som sitter bakom, om jag inte minns fel.
På extraljusen (Hella 3003) fick jag köra värmepistolen och värma på lite och forma om baksidan lite för att få plats, blev riktigt bra.
Fick även fila upp kabelgenomföringshålet för att få igenom kontakten.
Säker på att man måste göra det? :| det är ju det jag helst ville slippa! eller finns det kortare HB3 xenonlampor att köpa nånstans? vet att det fanns till H4 som jag köpte till gamla bilen så jag slapp borra osv! :)
Användarvisningsbild
av Perc
Extra strålkastarlock får man ju tag på från vilken skrot som helst. Jag köpte själv fyra stycken till förra bilen.

Du hamnar ju att borra hur som helst. Inte för att själva lampan inte får plats annars, men du ska ju ha ut sladden till ballasten.
Perc skrev:Extra strålkastarlock får man ju tag på från vilken skrot som helst. Jag köpte själv fyra stycken till förra bilen.

Du hamnar ju att borra hur som helst. Inte för att själva lampan inte får plats annars, men du ska ju ha ut sladden till ballasten.

Vart finns dom? och vad kostar dom? :)
Användarvisningsbild
av Perc
Zwizz skrev:
Perc skrev:Extra strålkastarlock får man ju tag på från vilken skrot som helst. Jag köpte själv fyra stycken till förra bilen.

Vart finns dom? och vad kostar dom? :)
"Vilken skrot som helst" sa jag ju. :) Måste ju finnas drösvis med frontsmällda S60/V70 där plastlocken är hela.

Jag tror jag gav 20 euro för alla fyra till min V70 I, om jag minns rätt. Priset beror nog till största delen på vilket humör säljaren är på.
Zwizz skrev:
Tobzter skrev:Bara leta efter en xenonsats med samma sockel å kör på minst 55w tycker ja
http://www.xenonkungen.com/se/art/power ... -9-32v.php
denna tex canbus behöver du inte bry dig om

Säker? det stör inte ut nån el eller något då? det är ju "lite" mer el i en sån här än en äldre bil :lol:

så canbus är bara på halvljus?
Jag skulle tänka mig lite för innan jag börjar Xenonkonvertera... http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 56&t=78083
Användarvisningsbild
av Perc
Jag skulle personligen inte våga koppla xenon på bilens originalkablage. Xenon har betydligt högre startström än halogen och originalkablar är ju aldrig överdimensionerade.

Jag skulle koppla med relä och ta matning direkt från pluspolen uppe vid säkringsboxen. Relästyrningen kan du ta från extraljusuttaget nere vid luftfilterburken. Du behöver dock volvos original-extraljusknapp för att extraljusuttaget ska hoppa igång.
Äh tro jag lägger xenonkonvertering på hyllan ett tag till och försöker få tag i nån stark HB3 istället. typ X-treme vision eller liknande!

Återkommer om jag har några frågor!

Tack för alla svar hittils ialafall :)

:P Leap har återvunnit samma fula knep som[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]