Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lite mörkt kommer det att bli när du bländar av, har själv Xenon i helljuset och 3st xenon konverterade extraljus och visst mlir det lite väl stor skillnad när man bländar av. Har orginal xenon på halvljuset också och bli personligen mest förbannad på alla som konverterar halvljus själv och bländar alla mötande så man håller på åka av vägen för man inte ser något. Borde vara förbjudet, men vänta det är det ju också :P
Sitter och väljer på 55W och 75W nu. får se va det blir!

men tänkte på en sak angående konvertera. Xenonlampan är ju mycket längre! får den fortfarande plats eller måste man modda och kapa sönder något?

Mvh
Det är den. har jämfört H1 halogen med H1 xenonlampa och "foten" på xenonlampan är längre.. Jag hade ett par gamla extraljus på förra bilen förut som jag fick borra upp på baksidan :P kanske inte så snyggt :lol:

men huvudsaken e att den får plats bara :) för har aldrig hållt på med volvo strålkastare förut och pillat :P
Brukar ju vara baksidan som är problemet, på helljuset borrade jag nytt hål i plastlocket som sitter bakom, om jag inte minns fel.
På extraljusen (Hella 3003) fick jag köra värmepistolen och värma på lite och forma om baksidan lite för att få plats, blev riktigt bra.
Fick även fila upp kabelgenomföringshålet för att få igenom kontakten.

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]

https://rullomkrets.se/

Jag bytte bränsefilter och jag använde v[…]