Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sirJon
Yngve och hans fru bor i Skellefteå. En vintermorgon, när de sitter och äter frukost hör dom nyhetsuppläsaren på radion säga:
- Vi kommer att få 8-10 cm snö idag. Snöröjning vill därför att ni parkerar er bil på den sida av gatan med jämna husnummer, bara så att snöplogen kommer fram.

Yngves fru går ut och flyttar bilen.

En vecka senare när de än en gång äter frukost, hör de följande meddelande på nyheterna:
- Vi väntar in ett nytt snöoväder idag, och räknar med snömängder på c:a 15-20 cm. Snöröjningen vill därför att ni parkerar bilen på den sida av gatan med ojämna husnummer, bara så att snöplogen kommer fram.

Yngves fru går lydigt ut igen, och parkerar bilen på den sida vägen som nyhetsuppläsarna nämnde. Nästa vecka utspelas samma scenario ännu en gång. Nyhetsuppläsaren meddelar att det väntas mer snö.
- Vi räknar med 14-16 cm snö idag. Vi vill därför be er att parkera era bilar på den....
Då försvinner strömmen, och radion tystnar.

Yngves fru blir mycket upprörd, och med ett bekymrat ansiktsuttryck säger hon till sin man:
- Älskling, jag vet inte vad jag ska ta mig till. Vilken sida av gatan ska jag nu parkera bilen på?! Du vet, så att snöplogen kommer fram.

Med kärlek och förståelse i rösten, som alla män som är gifta med blondiner alltid har, säger Yngve:
- Men lilla älsklingen, varför låter du inte bilen stå kvar i garaget, bara idag?
av V60D5AWDPolestar
:D :-)-)
Användarvisningsbild
av sirJon
Dagens garv: Såg en lastbilschaffis ratta 18meter utan mobiltelfon. Trodde först han var från AL men på plåtarna stod det S.
Användarvisningsbild
av sirJon
Studievägledaren: Vad ska du bli när du blir stor, Leif?
Leif: Fönsterputsare, fotograf eller doktor.
Studievägledaren: Men om du måste välja då?
Leif: Det spelar ingen roll, bara jag får se nakna fruntimmer...
Användarvisningsbild
av sirJon
falcon skrev:Det var en kille som flyttade till Sydney och gick till det stora varuhuset för att söka jobb. Föreståndaren undrade om han hade någon säljerfarenhet och killen svarade att han varit försäljare hemma.

- Okej, sa föreståndaren som gillade killen, du kan börja i morgon på prov, jag kommer ner efter stängningsdags och kollar hur det går för dig.

Efter att affären hade stängt så kom föreståndaren ner och frågade killen hur många kunder han haft i dag.

- En, svarade killen.

Föreståndaren utbrast upprört:

- Bara en? Normalt har våra säljare mellan tjugo och trettio kunder per dag. Hur mycket köpte kunden för?

- 201237,64 dollar, sa killen behärskat.

- 201237,64? utropade föreståndaren förvånat. Vad sålde du till honom?

- Först sålde jag en liten fiskkrok och en rulle metrev, sen en stor fiskkrok följt av en komplett fiskeutrustning. Efter det frågade jag honom vart han skulle åka och fiska och han svarade "nere vid kusten". Jag sa då till honom att han skulle behöva en båt varpå vi gick till båtavdelningen och jag sålde honom en Criscraft med dubbla motorer. Då blev han osäker på ifall hans Honda Civic skulle orka dra den båten varpå jag tog med honom till bilavdelningen och sålde en Nissan Pajero 4x4 till honom.

Föreståndaren utbrast förvånat:

- Du menar att en kille kommer in här för att köpa fiskkrok och du säljer en båt och en bil till honom?

Killen svarade lugnt:

- Nej, nej. Han kom in för att köpa tamponger till sin fru och jag sa till honom att eftersom helgen ändå är förstörd så kan du lika gärna åka och fiska.
:-)-) :-)-) :-)-)
Den stjäl jag!
Användarvisningsbild
av igelkottar
Det var en kille som hade köpt en ny fin motorcykel.
När han köpte den fick han en burk vaselin som han skulle gnida in sadeln
med om det började regna.

En dag när han var ute på landet och åkte fick han bensinstopp,
och när han gått länge så hittade han som tur var ett hus.
Killen fick tillåtelse att sova där och blev även bjuden på mat.
Innan de satte sig till bords sa bonden att det var viktigt att han var
tyst för den som sa något var tvungen att diska.

När familjen satt och åt såg han att det fanns disk för flera månader
framåt så han tänkte att här är dom minsann tysta.
Han testade genom att sätta på bondens dotter, men ingen sa något.
Då satte han på frun i huset också, men ingen sa något i alla fall.
Precis då så började det att regna så han tog fram vaselinburken och reste sej upp.

Då skrek bonden:
- Nej, nej, jag diskar jag diskar!! :-O)
Användarvisningsbild
av stooges
En bonde hade fått nys om att i Vetlanda kunde man få tag i fina kor som gav mycket mjölk. Han for iväg och köpte en fin kossa som hette Rosa. Hon var lika fin som ryktet sagt och så var det då dags för betäckning.
Nästgårds hade de en stilig tjur som skulle bli far.
Nu var ju inte Rosa med på noterna riktigt utan hon satte sig ner på ändalykten, när tjuren Olle skulle till.
De försökte nästa dag igen men Rosa satte sig ner lika resolut.
- Den koa har du la köpt i Vetlanda, va? sa Olles bonde.
- ...ja, men hur fasen kunde du veta det?
- Jo, för ser du, min fru är från Vetlanda...
Användarvisningsbild
av vetten
Ja nu måste man verkligen ha en "värsting" för att åka ifrån dom :lol:
  • 1
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 199
Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]