- lör 18 aug 2012, 17:40
Kanske skambud på denna? http://netbil.se/Auction/Details/13235/ ... T-BUSINESS
Moderator: Moderatorer
hammen skrev:är väl bra om du kommer upp till Prisreservation till och börja med sen vet man ju inte vad det landar påVill egentligen ha den andra v70, fram till 00, gillar den, har alltid gjort det. Vill dock hitta ett bra exemplar med lite mer utrustning.
unlock26 skrev:Ska du köpa en med automat och ska dra mkt så rekommenderar jag att du installerar en extra oljekylare.Tack för tipset.
stew skrev:Gör du ungefär såhär KenaKena skrev:OJ, jag äger nog syskonet till den nedre bilen om man ska tro på reg numret. Jag är supernöjd med den bilen (20000 mil). Det jag bytt på bilen är väl ok, skivor och styrleder och lamdasonden i stort sett. Lamdban var ganska dyr (ca 2500). Enda kruxet med min bil, och jag verkar vara den enda som råkat ut för det är att den spikar när jag kör den på 95 oktan men med 98 går det bra. Gasspjället funkar än så länge, brukar rengöra det ca en gång per år, tar 15 min då jag inte har turbo. Pajar det så är det väl isf bland den dyrare delen man får byta men å andra sidan tjänar man nog in det då den verkar dra mindre soppa än de äldre V70 iorna. Köper du den bilen och den funkar 10000 mil och du får byta gasspjäll (Om det kostar 7000 att byta) ja då har milkostnaden för den vart 70 öre...jämför det då med en törstigare bil.
XC:n skulle jag nog personligen avstå från om jag inte fick den slängt efter mej då den har visko 4 hjulsdrift, bra mycket dyrare underhållskostnader än fwd. Annars kan jag rekommendera norrbottenskörda (västerbotten saltar sina vägar mest i landet)bilar särskilt från inlandet om du vill ha en rostfri bil.
Sedan är ju färgen tacksam då bilen aldrig ser smutsig ut, köp köp :D
Hej! Min Volvo 744 -88 med B230FK motor i väg[…]