Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har upptäckt en massa rost under fönsterlisterna, plasten liksom "bubblar" av rost underifrån. Bände lite på plasten och började skrapa bort rosten och nu undrar jag hur man själv kan laga detta eller måste man lämna in den?

Kan man köpa nya lister att sätta på? Hur går man tillväga för att fixa detta på ett snyggt sätt? Jag har inte upplevt att det läcker någonstans.

Skall lägga upp lite bilder på detta senare
Vet du eller någon annan vad dessa rutor kostar hos Bilia? Såg att det fanns en del på skroten men nästan samtliga led av samma problem i mer eller mindre grad. Känns inte som det är ett akut problem då jag inte har märkt något läckage. Man borde kunna skrapa bort den synliga rosten och limma listen, bara så det ser lite bättre ut. Sedan får man byta när man har lust och ork :D
Octopussy skrev:Vet du eller någon annan vad dessa rutor kostar hos Bilia? Såg att det fanns en del på skroten men nästan samtliga led av samma problem i mer eller mindre grad. Känns inte som det är ett akut problem då jag inte har märkt något läckage. Man borde kunna skrapa bort den synliga rosten och limma listen, bara så det ser lite bättre ut. Sedan får man byta när man har lust och ork :D
Tyvärr vet jag inte priserna hos Volvo-handlarna,men om du kollar priset på de som skrotfirmorna säljer och dubbla det.
Då lär du hamna rätt så nära vad Volvo-handlarna tar,men denna rutan lär vara samma på alla S60 2001-2008,

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D