Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Klart att alla som får ett sånt mail nappar eller hur :-O)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Ett annat poppis bondfångarknep i e-mailvärden är alla möjliga typer av lotterier där dom påstår att man vunnit si och så mycket och man skall BARA betala en summa i administrationskostnader för att få ut pengarna. Hade allt varit sant hade jag varit halvvägs till miljardär nu. Det måste ju finnas folk som går på detta för annars skulle dom väl inte hålla på.

Mvh GK
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Tyvärr tror jag att t ex gamla ensamma som inte har någon att rådfråga kanske tror på lyckan. Det har ju hänt förr att våra kära gamlingar blir utsatta för lurendrejare och t o m rånare som tränger sig in i lägenheten. Brott är nog det yrke som aldrig kommer att upphöra, inte ens med hot om snaran, dom fattar i alla fall inte dom dumma jävlarna, ursäkta!
Användarvisningsbild
av vetten
Jaha idag ringde det en engelsktalande kvinna på min hemtelefon och presenterade sej som Microsoft anställd och påpekade att jag hade fått ett virus i min dator samt att jag skulle logga in på nån länk för att fixa det???

Har läst om detta och att Microsoft aldrig jobbar så, det nummer hon ringde från va naturligtvis hemligt.
Jag bad henne på engelska att gå och göra något med sig själv och lade på.

Har läst att om man loggar in på den webbadress som dom uppger så och följer instruktionerna så kommer man garanterat att få in en trojan i datorn och vad den kan ställa till med vill jag inte ens veta.

Så ännu en gång: Att dom orkar :-(O)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Du skulle ha svarat att du redan visste att du hade världens mest spridda datorvirus............Microsoft Windows. :mrgreen:

Mvh GK
Värme i kupén laddhybrid

Testade från appen att starta klimat och den[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]