- tor 16 aug 2012, 06:11
Jag har manuell på min och jag tycker växellådan är hur skön som helst och upplever inte att den stretar emot.
Jag kör nästan bara långkörning. Mellan 4-20mil varje gång och den drar 1,1-1,2. En gång har jag kommit ner till 1,0 men då fick jag kämpa. Min har gått 16400 mil nu och rullar fint (peppar peppar)
jpennerb skrev:Är nöjd med min 2.5Ft Automat som är en grym kombo! Såg att du hade automat på din V70N så kör vidare på det spåret så blir du inte missnöjd(den manuella är inge vidare samarbetsvillig). Det negativa är förbrukningen med lite hetsig stadskörning där den gärna går upp mot 1.8l/mil 8) Men på landsväg/motorväg nöjde den sig med 1.15l/mil med packning och takbox och etanol i tanken.Varför är inte den manuella samarbetsvillig?
Jag har manuell på min och jag tycker växellådan är hur skön som helst och upplever inte att den stretar emot.
Jag kör nästan bara långkörning. Mellan 4-20mil varje gång och den drar 1,1-1,2. En gång har jag kommit ner till 1,0 men då fick jag kämpa. Min har gått 16400 mil nu och rullar fint (peppar peppar)
Volvo V70II 2.5FT Momentum MY09