Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Polvik
Hej, en kort fråga som någon kunnig bör veta där ute: Är tankluckorna likadana på Volvo 740 och 940?
(Enligt mig verkar 940 luckan mindre)

Tacksam för svar ;)
Jag vet inte, men har ett råd. Gå in på Skruvat som du ser som reklam på den här sidan. Logga in dig med ditt regnummer och sök luckan där. Notera katalognummer. Logga sedan in dig med regnumret på den tilltänka donatorbilen och sök även där tankluckan. Stämmer numren lika för båda bilarna så passar luckan. Är det olika nummer så passar dom inte.
Det finns fler resrvdelsfirmor som har den här möjligheten. Fungerar inte den ena sidan så tar du nästa, men när du jämför nummer så måste du vara på samma firma. Om du råkar hitta Volvos eget detaljnummer någonstans så går du lika bra på det.
http://www.volvopartswebstore.com/
Tungviktarn skrev:Det är inget som skiljer förutom etiketten med däcktryck!;)
Nu satte jag mitt morron te i halsen. Jag har hela tiden läst det som taklucka. Jag tänkte först, vad i h---e har dom däcktrycket på takluckan???. Man måste läsa varje bokstav i orden... :D

Mvh
Lennart
Volvo s60 2005 Låg oljenivå

Oljenivågivare som är trasig är en[…]

bakluckan går inte öppna v70 -13

Jag var lite otydlig - jag har gjort likt klippet […]

Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]