Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av BamZe84
Om du tänker på den bilden där man ser bara fälg och bakrutan. Så är de lite blankt framför däcket där i
hjulhuset. Ja de är helt rätt. Men nån rost finns där inte. Däremot så är där väl 8-9mm fritt. Så kommer de
en svacka på motorvägen eller hål i vägen så slipar däcket rent lacken där. Har målat där 100ggr redan denna
sommaren :( men de är väl så när man ska köra 20" :)
Användarvisningsbild
av BamZe84
Tjenare!
Eftersom jag beställt polerade tryckrör och blåa slangar, så passar jag på att göra vid motor utrymmet lite.
Så jag slipar ned den gamla klarlacken som gulnat med åren. Och lägger på ny färg istället.

Ska även passa på att tömma ut kylarsystemet då jag beställt ett nytt expansions kärl och blå kylarvätska :)
Så de kommer nog bli fint här :)

Här kommer en liten bild på Före/Efter rengörning och slipning :)

Bild

Nu är allt slipat och klart, och inväntar att motorn ska svalna så de går att måla :)

Bild
Användarvisningsbild
av BamZe84
Då va de en liten paus nu då..
Halva motorn är nu målad. Så nu ska de få torka och härda innan jag kan måla den andra
sidan. allt tar ju en sån förbaskad tid..

Bild

Eftersom att titta på färg som torkar är sketa tråkigt. Så fick för mig att slipa ner den plåten som
sitter på fuelrailen. Och hög glans polera den. Men ack vilken tid de tar.. Men fint ska de bli. Imorgon kommer
polerade tryckrör och blåa slangar. Så bäst man lägger po en rim :)

Bild
Användarvisningsbild
av Lucif3r
Det där blir nog kalas :)
Vad använder du för färg? Mina motorer ser ungefär likadana ut som din gjorde innan :P

Har själv "varit på g" och börja slipa/polera på kåpan till fuelrailen, men jag vetefan om jag pallar slipa så mycket faktiskt :P
Användarvisningsbild
av Nexus
slipa fuelrail är ju jättekul. Jag köpte en bra sliptrissa på chlas ohlsson till borrmaskin sen gick det som en dans få bort gammal klarlack:-)
Lite poler saker från biltema och vatten papper så blev den blank som satan.
Bara nedra delen som måste poleras oxå den på motorn.....
Användarvisningsbild
av BamZe84
Lucif3r skrev:Det där blir nog kalas :)
Vad använder du för färg? Mina motorer ser ungefär likadana ut som din gjorde innan :P

Har själv "varit på g" och börja slipa/polera på kåpan till fuelrailen, men jag vetefan om jag pallar slipa så mycket faktiskt :P
Tjenare!
Jag använder CRC Galva Bright, en otroligt bra färg. Läst mycket om denna när de målning av motordelar.
Finns på mekonomen 128kr.
De va ett helvete o slipa fuelrailen, men får på de imorgon igen med våtslip :/

Bild
Användarvisningsbild
av BamZe84
Så nu får de vara kväll efter 13h i garaget idag..
Motorn målad, så nu inväntar jag dom polerade tryckrören som kommer
imorgon och blåa slangarna :) Blir även ett nytt expansionskärl och blå kylarvätska imorgon :)

Bild

Har slipat ner kåpan till fuelrailen. Ett jävla slipande rent ut sagt, men ändå är glansen inte tillräcklig.

Bild
av Thomas J
Nu måste du ju fortsätta med insuget annars ser det halv färdigt ut :D .
Ett tips är en roterande stålborste till borrmaskin perfekt att komma åt och går fort.

v70 2.4 140hk 2005,32000mil Allt ovan är ori[…]

Ja en får gratulera. Blev slutsumman godtagb[…]

Ingen write-up på detta? Vore ju trevligt at[…]

Baklucka låser ej

Det är vanligt fel att kablarna till baklucka[…]