Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja, just så. Eller om det plötsligt tar på att "om 20 minuter måste vi köra till XXX", och det är kallt ute. Då kan man ränna ut och dra igång direktstarten, så att bilen fått upp lite värme innan övriga ev. förberedelser för avfärden är klara. Det är ju inte alla utflykter som planeras långt i förväg.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
EjS skrev:Hej,

Akta er med att altid använda parkeringsvärmaren - speciellt om man åker kort tid utan att motorn blir varm.

Jag har präcis bytt min värmare efter 3 år och 9000 mil - värmaren var fuldständig söndersliten och jag har altid haft "auto på".

VH Esben
Har också "eldat upp" två värmare på kort tid p.g.a jag körde på auto och korta stäckor.
Användarvisningsbild
av Gurra82
två stycken? kostnad för ett byte?
Användarvisningsbild
av thalas
Ursäkta att jag hi-jackar tråden lite, det är i alla fall en relaterad fråga. Värms även motorn upp när man använder parkeringsvärmaren? Jag trodde att det bara var kupén som värmdes upp.
Precis, det är i omvänd ordning. Motorn värms upp, kylvätskan blir varm, och sen utnyttjas bilens vanliga värmesystem för kupén för att blåsa in en del av denna värme in i bilen.
mikebike skrev:
sony skrev:Tack , men jag hänger inte med angående "direktstart värmare" Hur menar du "en halvtimme innan jag ska köra" eftersom jag ställer in tid med tidur om jag vet när jag ska åka iväg?
Om du har glömt att ställa in tiduret på kvällen kan du gå ut på morgonen innan du äter frukost och direktstarta värmaren. :wink:

Jag glömmer nästan alltid ställa in tiduret innan, så jag köpte fjärrstart till min. :-)-)
Vad kostade det ?
Ford hobby husbil chassinummer

Om ett fordonsidentifieringsnummer stansas in p&a[…]

Hej, väcker liv i denna tråd igen. Vart[…]

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]