NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bogus
Jo så här är det att jag upptäckte för några veckor sedan att jag hade massa vatten under mattorna i bilen på min v50 -05.
Jag monterade bort stolarna, tog ut mattorna och har torkat ur allt. När allt var torrt i bilen spolade jag överallt länge och väl med en vattenslang för att se om det är något läckage vid vindrutan eller så. Jag tvättade även bilen i en biltvätt för att se om det kom in underifrån med underspolningen. Men inte en droppe har läckt in.
Idag så körde jag en längre sträcka med bilen, och när jag kom hem så såg jag att det hade bildats en liten pöl på plåten på passagerarsidan. Det droppade ungefär från dräneringsröret fast lite ovan/framför röret. (Röret är blåst rent med tryckluft och verkar inte varit igensatt från början heller).
Så vad tusan kan det vara som läcker? Och hur dyrt kan det bli?

Tacksam för svar!

Mvh/Per

Ps. jag har även haft problemet som beskrivs i granntråden att exakt halva högersidan på framrutan immar igen. Nu var det visserligen ett tag sedan men det uppstår främst när det är lite kallare ute och/eller regnar. Det är felsökt hos verkstad som kollade ställmotorer osv, som det inte var fel på. De fyllde visserligen på lite köldmedium, men de tryckte systemet och de hittade inget läckage alls.
Låscylinder

Många V70 hade problem med tändlå[…]

Begagnade däck? Varför https://aeromot[…]

Oljeläckage

På undersidan av turbon sitter det ett r&oum[…]

Hundgrindar v70n

Hej. Jag söker Volvo original fästen til[…]