Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B20F
Hej!

Jag har en 440 GL -94 ,och helljuset vill inte hänga kvar när jag drar i spaken.....jag har vridit omkopplaren från 0-läget till halvljusläget...mao det funkar som "ljustuta" men slocknar när man släpper spak....ligger felet i omkopplaren eller spaken???Hittar inget relä....(snabbkoll igår kväll i blåsten :???: )

mvh/Peter
Användarvisningsbild
av vetten
Reläet sitter väl i reläboxen under motorhuven alldeles framför förarplatsen under en trekantig plastkåpa, kommer inte ihåg villket av dom det är då det sitter lite olika på årsmodellerna men du borde kunna känna på reläet vilket det är om du samtidigt blinkar med ljustutan :wink: det borde klicka i det då, antagligen har reläet gett upp delvis så att det inte "låser" när du slår på hellyset :shock:

vetten
av Cicaro
testa också så du inte har massa fukt i relädosan, jag är inte bra på reläer men hade samma problem på min 460 och det avhjälptes med lite spray så fukten drevs ut. :)

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]