Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bilnörden
Palleman skrev:Går och väntar på nybeställd V70 Rdesign. Och har inte bestämt mig angående rails eller ej. Vilket ger lägsta bygghöjd med för monterad Takbox? Om man fäster takräcket i railsen eller traditionellt i dörrkarmen?
Går det överhuvudtaget att montera takräcket i dörrkarmarna?
Användarvisningsbild
av poseidon
Bilnörden skrev:
Palleman skrev:Går och väntar på nybeställd V70 Rdesign. Och har inte bestämt mig angående rails eller ej. Vilket ger lägsta bygghöjd med för monterad Takbox? Om man fäster takräcket i railsen eller traditionellt i dörrkarmen?
Går det överhuvudtaget att montera takräcket i dörrkarmarna?
Annars skulle ju inte s80 kunna ha takbox.... Eller alla andra bilar som inte har rails.
av Palleman
Ja, V70 har kvar de traditionella infästningarna i dörrkarmarna. Så där går det ju alltid att sätta takräckerna.
När railsen är monterade, passar det ju däremot bättre att sätta takräcket på railsen. Är det någon som vet vilket som ger lägst bygghöjd för en takbox? Att sätta takräcket i dörrkarmarna eller mot railsen? Vill egentligen välja bort railsen eftersom bilen blir mycket snyggare då. Men det är bygghöjden (Bil+takräcke+takbox) som får bestämma för mig.
Användarvisningsbild
av AWWD
Palleman skrev:Är det någon som vet vilket som ger lägst bygghöjd för en takbox?
Den här lösningen måste vara den som ger lägst bygghöjd med takbox;

LOTOQ

/awwd
av pergrein
LotoQ görs här i Gällivare och är mycket slimmad mot bilen. Jag tycker det är den snyggaste takboxen på marknaden.
Den är ju ganska så dyr då ca:8000kr tror jag...

Mvh
Per
av Palleman
Ja den ser ju vettig ut. Den ser ju ut att fästas direkt mot railsen. Men hemsidan innehöll tyvärr inte mycket information.... :(
av lobbysleeper
Jag ångrar att jag inte valde bort railsen... Tanken slog mig aldrig när jag beställde bilen.klart snyggare, i synnerhet på r-design eller motsvarande utrustade bilar (fälgar, vinge, osv)
Så oavsett bygghöjd hade jag valt utan rails och sedan fått leva med ev höjdproblem de få gånger man har nåt på taket.
av Palleman
Nån mer som har erfarenhet av takbox LOTOQ? Väldigt skralt med info på deras hemsida. Mått längd/höjd samt priser? Gärna någon bild kanske?

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]