Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rolle83
farmerswalk skrev:Sett filmen nu och det låter som ett klassiskt ljud från drivknutarna/axlarna. (Tycker jag i alla fall)

Mvh Tomas V70 2.4T-01
jag tror också de.. men man vet aldrig
av rolle83
när ja bytte länkarmar hade jag nere drivaxeln o såg över knutarna... knuten på vä sida där knarret kommer va inte lika rörlig som på hö sidan utan fastnade i vissa lägen så man fick ta i för att få loss den... va tror ni? kan de vara boven?
av rolle83
så nu e både länkarmar hö+vä bytte inkl vä drivaxel och ljudet finns kvar!!! va ska kan vara fel???
Användarvisningsbild
av farmerswalk
Det kan inte vara hjullagren som e skrot? Men då borde det kanske höras mer när du kör som vanligt...

Mvh Tomas
av rolle83
farmerswalk skrev:Det kan inte vara hjullagren som e skrot? Men då borde det kanske höras mer när du kör som vanligt...

Mvh Tomas
mm meen de hörs bara när ja svänger o de ska vara fullt rattutslag...
av rolle83
då va de fixat. lämnade in bilen på volvo o dom lyckades lösa det genom att justera främre stötfångarbalk.. den låg tydligen o gned sig på något konstigt sett som fick fram ljudet!!!!!!!
av jbl
Skönt att det ordnade sig till slut.

Nu har du mycket nytt i framvagnen och kan fortsätta gasa på :-)

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]

Det är för att ingen använder de[…]

Fläkten startar för att vädra ut mj[…]