Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LSH
Hej!
Jag har tillsammans med en annan bestämt oss för att ansluta en V70 till ett lokalt TAXI-bolag.
Bilen är hämtad, en V70 "Summum" årsmodell 2013, med diverse extra utrustning utöver Summum, med bl.a High Performance Multimedia system och 7" skärm.

Frågorna jag har, trots att jag har läst manualen(!), är hurvida man kan spara sin stad i navigationssystemet?
Låt mig förklara, som det är nu måste jag varje gång ange t.ex Halmstad när jag vill navigera någonstans. Det jag vill ha och det som fungerar på t.ex en vanlig navigator från t.ex Navigon är att den behåller sista använda stad i minnet, så man slipper mata in ORT varje gång? Hur löser vi detta?
OBS! att navigatorn och taxametern inte har någon samhörighet i det här fallet.

Sen undrar vi hur nyckelminnet och hur man sparar stolarnas minnen på nyckeln fungerar.
Vi har varsin nyckel och vill spara våra stolsminnen i nycklarna. Hur går man tillväga? Även här har jag läst manualen, men det funkar inte?

Som tredje och avslutande fråga; Kan man spela upp videofiler via USB-ingången? Isåfall vilka typer av format klarar den?
LSH skrev:Hej!

Som tredje och avslutande fråga; Kan man spela upp videofiler via USB-ingången? Isåfall vilka typer av format klarar den?
Ja det går att spela upp filmer, divX och Xvid brukar fungera, prova att använda en FAT32 formaterad USB hårddisk så har ni plats för många filmer och musik,.....
Tror inte du kan spara orten någonstans. Smidigast är att köra med röststyrningen. Att säga Halmstad tar inte lång tid.

Se till så att olika personer har varsin nyckel.
Person ett sätter sig i bilen, ställer in stol och ytterspeglar, går ur och låser bilen med fjärrkontrollen till nyckel ett.

Sen öppnar man bilen med någon nyckel, ställer in stol och speglar till person två, går ut och låser med nyckel två.

Nu är det färdigprogrammerat.

Man får förstås inte låsa med fel nyckel sen, för då får man göra om proceduren. Att även lägga in inställningarna i stolens minnen (finns tre, och de är helt separata från nyckelminnena) är att rekommendera.
Momentum skrev:
LSH skrev:Hej!

Ja det går att spela upp filmer, divX och Xvid brukar fungera, prova att använda en FAT32 formaterad USB hårddisk så har ni plats för många filmer och musik,.....
Sensus klarar inte HD-video så om de ligger under 1GB så borde det fungera förutsatt att det är rätt format. Vill du veta exakt så står det i manualen. Dock är det trial and error som gäller. Vissa av se filmer jag försökt med funkar inte trots rätt format och att de inte är HD.
av LSH
apersson850 skrev:Tror inte du kan spara orten någonstans. Smidigast är att köra med röststyrningen. Att säga Halmstad tar inte lång tid.

Se till så att olika personer har varsin nyckel.
Person ett sätter sig i bilen, ställer in stol och ytterspeglar, går ur och låser bilen med fjärrkontrollen till nyckel ett.

Sen öppnar man bilen med någon nyckel, ställer in stol och speglar till person två, går ut och låser med nyckel två.

Nu är det färdigprogrammerat.

Man får förstås inte låsa med fel nyckel sen, för då får man göra om proceduren. Att även lägga in inställningarna i stolens minnen (finns tre, och de är helt separata från nyckelminnena) är att rekommendera.
Tackar för svar! Så funkade det. :)

Här kan du köpa ny kontakt, egentligen b[…]

Mottagare sitter i innerspegeln om jag minns.

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har b[…]

Vet inte vad det sitter för glödlampor m[…]