Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av mbuhre
Hej!

Ja sönderröstade tutor tycks vara en klassiker. Det lär vara en god idé att sätta de nya någon annanstans än på originalplatsen. Men om man nu vill att de nya ska hålla många år, vilka ska man köpa?

Jag hittar: samt skroten förstås om det nu eventuellt kan finnas icke sönderrostade exemplar där. Volvo original har jag inte kollat.

Någon som kan rekommendera något?
Användarvisningsbild
av erikn
http://www.berup.com/berup%20test2be5.html

Den här har jag bakom grillen på båda bilarna. Fungerar (hittills) bra. Har frusit någon vinter så att den inte låter. Man ska ha en slang för intagsluften som man leder bakom mot motorn, men jag tror inte att jag fått dit någon så det kan vara därför det kommit in vatten som kan frysa. Bra drag i den.
av Candypig
Jag köpte 2 begagnade V70 horn, låg + högton från skroten, flyttade upp dom bakom grillen, de jag köpte har en liten "flärp" framför som skyddar så inte all skit åker in i "tratten" så att säga (D)
Användarvisningsbild
av emwtur
Biltemas håller max två år på original stället :-)
nu skall jag testa biltemas bakom grillen så får vi se hur det går
av Waizguy
mbuhre skrev:Hej!

Ja sönderröstade tutor tycks vara en klassiker. Det lär vara en god idé att sätta de nya någon annanstans än på originalplatsen. Men om man nu vill att de nya ska hålla många år, vilka ska man köpa?

Jag hittar: samt skroten förstås om det nu eventuellt kan finnas icke sönderrostade exemplar där. Volvo original har jag inte kollat.

Någon som kan rekommendera något?
Har haft samma problem på mina 740is så jag har köpt dessa på tema:
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... orn-43190/
Kostar 149kr för 2st...bra ljud + att dom är av plast = rostar inte
Har haft mina på orginalplatsen utan problem.

// Waiz
Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]