Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Driver64 skrev:Hur mycket bättre blev avgasvärdena (CO och HC) med 40% E85 i tanken?
en frisk bil som går på Blyfri 95 har 0,1%CO & 10ppm HC
så frågan är hur han kan få deta att bli bättre?
detta är vad man har i en frisk motor = långt ifrån bilprovningens gränsvärrden på 0,5% co & 100ppm HC

--------------------------
Lello har endast skrivit 4 inlägg på deta forum & detta är det ända av inläggen som inte gör reklam för en kkonverterings sats till E85.
nått käns knasigt
av Lello
Driver64 skrev:Hur mycket bättre blev avgasvärdena (CO och HC) med 40% E85 i tanken?
Ska när jag kollar min pärmar senare idag, se om jag sparat protokollen från de besiktningarna..!
Användarvisningsbild
av CarMan
Lello skrev:
Ska när jag kollar min pärmar senare idag, se om jag sparat protokollen från de besiktningarna..!
du var nyss tvärsäker på att värdena var bättre, nu har du kanske inte ens papprena kvar?
Användarvisningsbild
av etanolist
Någon med bättre vetande kanske kan analysera dessa värden?

Bil1:
Tomgång:
CO: 0,00% vol
CO COR: 0,00% vol
HC: 52 ppm vol
CO2: 14,5 % vol
O2: 0,01 % vol
Lambda: 0,998

2500 v/min:
Lambda: 1,002

Bil2:
Tomgång:
HC: 1 ppm vol
O2: 0,18 % vol
Lambda: 1,008

Mvh // Micke

[/u]
Användarvisningsbild
av CarMan
etanolist skrev:Någon med bättre vetande kanske kan analysera dessa värden?

Bil1:
Tomgång:
Lambda: 0,998

2500 v/min:
Lambda: 1,002

Bil2:
Tomgång:
HC: 1 ppm vol
O2: 0,18 % vol
Lambda: 1,008

Mvh // Micke

[/u]
bil 2 går lite magrare än bil1
bil 1 har oförbrända bensinångor i avgaserna, eller kall katalysator, kan komma från dålig olja eller ej tilräckligt varmkörd motor m.m.
av Lello
CarMan skrev:
Lello skrev:
du var nyss tvärsäker på att värdena var bättre, nu har du kanske inte ens papprena kvar?
Hehe du e rolig du...

Att jag inte vet om jag har pappren kvar påverkar väl inte om jag är tvärsäker eller inte... du får nog börja lugna ner dig lite nu....!!!

Bilen det gäller är såld för snart ett år sen.... Men eftersom du tvivlar på mina ord (vilket är respektlöst) så ska jag när barnen somnat ikväll ta mig tid och leta fram papprerna...!
av Lello
CarMan skrev: Lello har endast skrivit 4 inlägg på deta forum & detta är det ända av inläggen som inte gör reklam för en kkonverterings sats till E85.
nått käns knasigt
Men snälla är du en vuxen människa eller en unge?

Om jag skrivit 4 inlägg eller 4000 inlägg har väl ingen betydelse..! Det här forumet börjar likna en sandlåda.... efter dina påhopp..! tråkigt... ett forum är väl just till för att diskutera saker man har olika uppfattning/erfarenheter kring, inte som du gör skirva massa skit om andra skirbenter, hurvida dom bara skrivit 4 inlägg... det är nog läge för dig CarMan att växa upp och börja disskutera på en vuxen mans nivå..!
Användarvisningsbild
av elmuppo
Fråga: Finns det någon del på forumet där vi inte har en etanol diskussion? skulle man inte kunna ta alla etanoltrådarna och lägga dem i en egen avdelning?
av Addekarlsson
Och jag tycker vi tar och lugnar ner oss lite med alla "påhopp" som är på gång här nu igen.....
Antaganden tillför inget, håll er till konkret fakta, och sluta hacka på varandra.....

Mvh/ Adde (som inte vill ta bort ytterligare en tråd)
av Lello
Addekarlsson skrev:Och jag tycker vi tar och lugnar ner oss lite med alla "påhopp" som är på gång här nu igen.....
Antaganden tillför inget, håll er till konkret fakta, och sluta hacka på varandra.....

Mvh/ Adde (som inte vill ta bort ytterligare en tråd)
Tack...
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]