Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Momentum
MrMupp skrev:Jädra skit, jag beställde bilen i juni. Fick den 1 aug. Under den tiden har Dynamic Edition sjunkit 30.000 och nu slänger de med High Tech paket för 23 400.

Man är alltid torsk när man har med bilhandlare att göra. Tack för den Upplands Motor.

Plus att skiten inte startade när jag fick den, vilket varken fabrik, leveransavdelning, säljaren eller servicemupparna fattade. Man fick stå på sig, då hittade de att en sensor saknades helt på kopplingspedalen. Amatörer!
Javisst är det bra, det är inte Upplands Motor du ska tacka, utan Volvo
Jag missade att få till en XC70 AWD D4 med två veckor, tackar också så mycket det går, att känna sig lurad är alltid en bra grund för fortsatta relationer......
av pergrein
Du har rätt kollade helt fel (kollade på T6 och den har ju Summum)... :lol: Det blir först i Momentum HP-stereon ingår...

Mvh
Per
Senast redigerad av 1 pergrein, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Momentum
MrMupp skrev:Jo jag har en 5 tums skärm, det stämmer. Går det att knö in en GPS då?
Om inte kostnaden spelar någon roll så finns det installationskit för att byta skärm och eftermontera GPS, så det är bara att åka till närmsta ÅF och beställa
av Droopy
apersson850 skrev:Har man värmereflekternade framruta fungerar GPS inte under en sån.
Aha, ok är det något tillval man kan göra?
Användarvisningsbild
av apersson850
Ja, en påångad metallisering som är så tunn att man kan titta igenom den, men den reflekterar en del värme och väldigt mycket GPS-signaler.

Titta i instruktionsboken. Den finns beskriven där, för om man behöver hänga på en sån där tullvägstransponder (Brobizz till Öresundsbron, exempelvis), så fungerar en sån inte heller, om den inte befinner sig under ett "hål" i den här beläggningen.

Byta skärm från 5" till 7" kan man göra, på High Performance ljudanläggning i alla fall. Men om bilen inte har GPS-antenn, vilket den kan ha i hajfenan antingen för att den har Volvo On Call eller för att den är förberedd för RTI, då skiter det sig. Det finns ingen sats som jag sett som tillför GPS-antenn, något som förmodligen beror på att hela innertaket antagligen måste ner om man ska göra det, och då blir det för dyrt i efterhand.
av MrMupp
Kanske borde säljaren tipsat om att man blir rövpåsatt om man väljer den mindre skärmen? Nä, för mycket begärt förstås. Jag som var expert på Volvo V70-tillval vid beställningstillfället, NOT! Jag hade ju en V70 på 90-talet juh!

Säljare förresten, bortskämd ordermottagare av firmabil är väl en bättre beskrivning kanske.
av MrMupp
apersson850 skrev:Ja, en påångad metallisering som är så tunn att man kan titta igenom den, men den reflekterar en del värme och väldigt mycket GPS-signaler.

Titta i instruktionsboken. Den finns beskriven där, för om man behöver hänga på en sån där tullvägstransponder (Brobizz till Öresundsbron, exempelvis), så fungerar en sån inte heller, om den inte befinner sig under ett "hål" i den här beläggningen.

Byta skärm från 5" till 7" kan man göra, på High Performance ljudanläggning i alla fall. Men om bilen inte har GPS-antenn, vilket den kan ha i hajfenan antingen för att den har Volvo On Call eller för att den är förberedd för RTI, då skiter det sig. Det finns ingen sats som jag sett som tillför GPS-antenn, något som förmodligen beror på att hela innertaket antagligen måste ner om man ska göra det, och då blir det för dyrt i efterhand.
Ok, ingen GPS de närmaste 3 åren då alltså. Fina grejor. Nåväl, jag får skylla mig själv. Borde lärt mig allt om V70 finesser innan jag beställde. Dessutom kan man ju riva ur sidor ur Gula sidorna som old school! :lol:
av pergrein
Men har du tagit värmereflekterande vindruta?

Mvh
Per
av MrMupp
pergrein skrev:Men har du tagit värmereflekterande vindruta?

Mvh
Per
Nej, såvida det inte ingår i Dynamic Editionpaketet? Däremot tog jag tonade glas på 5 rutor.
av pergrein
Okej, då borde du kunna ha en vanlig GPS, min mobil får då bra kontakt i min V60. Du har ju Dynamic Edition och det bygger ju på Momentum så då har du ju High Performance stereon så om du har VOC eller RTI.prep från fabriken så kan du montera original RTI men det kostar ju minst 12000kr (utan 7" skärmen) om du monterar allt själv.

Billigast är ju att prova en lös GPS, någon borde fungera...

Mvh
Per
Faux V90 - cross country

Generellt sett kan markfrigången variera en […]

Plocka isär främre stol v70n

Tjena! Jag skulle vilja plocka isär för[…]

Laal bakgrund belysningar ska dimma ner in DIM/LS[…]

B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]