Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrMupp
Hej,

Min nya V70 verkar för tät på något vänster, så mobilens gps får inte kontakt. Således fungerar den inte alls att navigera efter.
Går det att eftermontera en GPS? Jag har performancestero tror jag med en skärm i mittkonsol, men den är inte jättestor direkt.

Tack på förhand.
av MrMupp
Det verkar som att det krävs 7" skärm, så det kostar nog minst 13 000.

Och att ha en extra GPS sittandes på rutan blir litet kasst, då hela bilen bygger på trådlöshet och integration. T.ex. mobilen styr man ju från ratten via blåtand.

Surt att jag bommade detta i beställningen.
av Droopy
MrMupp skrev:Hej,

Min nya V70 verkar för tät på något vänster, så mobilens gps får inte kontakt. Således fungerar den inte alls att navigera efter.
Går det att eftermontera en GPS? Jag har performancestero tror jag med en skärm i mittkonsol, men den är inte jättestor direkt.

Tack på förhand.
Har du provat en lös nav, telefon fungerar knappt för mig heller ( Moto Defy ) men en lös Navigon av simplare slag fungerar utan problem.

Från Performance går det ej att eftermintera orginal NAV
av MrMupp
Jädra skit, jag beställde bilen i juni. Fick den 1 aug. Under den tiden har Dynamic Edition sjunkit 30.000 och nu slänger de med High Tech paket för 23 400.

Man är alltid torsk när man har med bilhandlare att göra. Tack för den Upplands Motor.

Plus att skiten inte startade när jag fick den, vilket varken fabrik, leveransavdelning, säljaren eller servicemupparna fattade. Man fick stå på sig, då hittade de att en sensor saknades helt på kopplingspedalen. Amatörer!
av pergrein
MrMupp skrev:Hej,

Tack på förhand.
Du har inte bara Performance för det finns inte på V70 så du har High Performance med 5" skärmen minst.

Så här står det på volvos sida för att du ska kunna installera RTI:

"För bilar utan Volvo On Call (Telematic 399) krävs det att bilen är byggd med förberedelse för RTI, optionkod 445 (RTI prep)."

Har du det så kostar det ca:12000kr för att få RTI (har hör till min V60 och då monterar jag det själv)

Mvh
Per
B230F går fett

Tack så mycket men jag fick ju inte nå[…]

Bakvagn V70 AWD _97

Sprängskiss: https://www.volvopartswebstore.c[…]

Mätarhus

Löda om instrument huset

E85 har 104 oktan och E95 har väl 108 oktan. […]