- sön 12 aug 2012, 15:26
[youtube]
Skall man angripa problemet så tror jag att man måste göra det genom att utgå från att det handlar om okunskap och inte illvilja och bristande respekt för andras liv. Den där dåren i 740:n skulle förmodligen aldrig spela rysk roulette mot sig själv och definitivt inte sikta på andra skulle jag tro.
White skrev:Tyvärr tycker många att det är helt okay att riskera andra människors liv i trafiken, bara för att själv tjäna några minuter eller i blandJag tror, ärligt talat, inte det är så de tänker. Många saknar konsekvenstänkande. Det är värre på så vis att de är totalt oförstående för att de utsätter andra för fara. Det är aldrig bra. Om någon medvetet utsätter andra för fara så finns det öndå en förhoppning om att denne inte skulle göra likadant i andra sammanhang. Det är som att ge en apa en osäkrad automatkarbin. Nu är det kanake en orättvis jämförelse eftersom man inte kan förvänta sig och ännu mindre begära, att ena ap skall ha ett välutvecklat konsekvenstänkande. Det är ju bland annat detta som skijer människor från djur. Sedan har ju vi människor olika långt gående konsekvenstänkande beroende på utbildning, inlärning och vilken situation det handlar om och hur väl man kan hantera den.
bara sekunder! "Här kommer jag och jag skiter i alla andra" mentaliteten är vida utbredd!
[youtube]
[/youtube]
Skall man angripa problemet så tror jag att man måste göra det genom att utgå från att det handlar om okunskap och inte illvilja och bristande respekt för andras liv. Den där dåren i 740:n skulle förmodligen aldrig spela rysk roulette mot sig själv och definitivt inte sikta på andra skulle jag tro.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"