Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rrobbz
Hejsan, jag har en volvo 745-92 SE och det är ju 740is sista modell så tänkte kolla om det är något speciellt med bränslepumpen? Eller om man kan ta en ifrån en 91? ( Min motor är B230F ) Blåa spridare har fått för mig att pumpen ska skicka ut 4 bar!

Tack på förhand! :D
Användarvisningsbild
av gnestakalle
91 och 92 har väl båda Regina/Rex motorsystem så det borde gå bra. 3 Bar är trycket i systemet, pumpens kapacitet vet jag inte men om du kopplar loss bränsleledningen vid railen och sätter ner den i ett kärl skall det komma ungefär 0.8 Liter på 30 sekunder.

Mvh GK
av rrobbz
Min syster har en volvo 740 90a som lever ett udda liv, den går konstigt ( det verkar som att det är bensinstop) Fast jag har tankat den idag och pillat lite är det någon som varit med om samma problem ? Och vet svaret? :)
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Kan vara fel på bränslereläet, sitter bland de andra reläerna bakom askkoppen, ett vitt avlångt relä till vänster längst bak.

Mvh GK
Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]

Hej, jag har en xc60 T8 2023 . Mitt problem ä[…]

Bromsar på S60

Dessutom bromsar bilen bara bak om du har (anv&aum[…]