- ons 01 aug 2012, 11:10
#667298
hej
jag har kört fast i en felsökning av den höga co-halten 9,5.
det är en 244 gl 88 a med 230 f motor med ärliga endast 11500 mil.
lamdasonden är ny av rätt sort med två vita o en svart kabel troligen inte biltemas.
katten spelar ju ingen roll på denna årsmodell bara värdet är under 3,5.
motorn går bra men är lite orolig vid kallstart tills tempen stigit en aning.
det ryker även svart vid gaspådrag i synnerhet kall.
vad vi hitills sett så verkar slangar o packningar vara hela.
dock är den stora tempgivaren på blocket under insuget glappig vid infästningen av stiftet.
men tempmätaren fungerar o jag är osäker på om den har med motorstyrningen att göra.
förstår nog såpas att bränsleblandningen är för fet men inte varför eller vad göra för att hamna rätt igen.
det är garanterat inte första volvon med denna åkomma. då jag hittat några frågor om detta fel på denna årsm.
men svaga svar på nätet o i olika forum.
hoppas på god hjälp i rätt forum.
mvh
Jan L
jag har kört fast i en felsökning av den höga co-halten 9,5.
det är en 244 gl 88 a med 230 f motor med ärliga endast 11500 mil.
lamdasonden är ny av rätt sort med två vita o en svart kabel troligen inte biltemas.
katten spelar ju ingen roll på denna årsmodell bara värdet är under 3,5.
motorn går bra men är lite orolig vid kallstart tills tempen stigit en aning.
det ryker även svart vid gaspådrag i synnerhet kall.
vad vi hitills sett så verkar slangar o packningar vara hela.
dock är den stora tempgivaren på blocket under insuget glappig vid infästningen av stiftet.
men tempmätaren fungerar o jag är osäker på om den har med motorstyrningen att göra.
förstår nog såpas att bränsleblandningen är för fet men inte varför eller vad göra för att hamna rätt igen.
det är garanterat inte första volvon med denna åkomma. då jag hittat några frågor om detta fel på denna årsm.
men svaga svar på nätet o i olika forum.
hoppas på god hjälp i rätt forum.
mvh
Jan L
allting har sin tid men helst för en stund sen