Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

ok... Har inte märkt något på min...
Får lyssna mer noga nästa gång... :)
F*n... Nu hörde jag det när jag väl satt och lyssnade ordentligt, får väl sätta dit ett filter vid ett senare tillfälle :(
Hej..

Ger mig in i diskussionen..

Har en 03'a med standard ljudpaket, inget steg eller låda eller så. Sitter i dörrarna fram+diskanter, bakdörrarna och i lastutrymmet på stolparna längst bak.

Om jag vill byta samtliga, går det då? Vad ska man köpa? Storlekar, vilket märke mm? Man vill ju det ska spela bättre än original om man byter. Orkar huvudenheten driva bättre grejjer utan att man har något steg? Erfarenheter och tips!?

Skulle vilja klara mig UTAN steg och låda i kofferten...
Ska fixa ett filter lite senare, just nu brukar jag inte ladda telefonen samtidigt, men kan hända lite mer i framtiden så jag får fixa det senare som sagt :)
Kollat lite extra noga på detta med filtret, så här kommer min koppling se ut sedan:

Galaxy S2 ---> 3,5mm hane till 3,5mm hane ---> 3,5mm hona till 2xRCA hona(art nr:37-196) ---> Filter (art nr:39-607) ---> 3,5mm hane till 2xRCA hane(art nr:39-680) ---> Aux-adapter ---> Stereo

Artikelnr kommer från Kjell O Company

Landar på 268:- utöver Aux-adapter och kabeln som satt från telefon till adapter tidigare.
Fin guide, grymt bra!

Har en liten fundering dock. Jag har mugghållare istället för förvaringsfack så att dra kabeln där känns inte som ett alternativ.

Finns det kablar med 3,5 mm i ena änden att koppla in på min Samsung S3 och sen i andra änden sitter det ett aux-uttag (typ som denna på bilden)

http://www.google.se/imgres?q=aux+konta ... s:29,i:180

som jag sedan borrar upp hål för i förvaringsfacket mellan framstolarna och låter kabeln löpa från aux-dosan bakom mittkonsollen och fram till just förvaringsfacket.

Finns denna kabel att uppbringa?
Att löda ihop en egen kabel är ju en smal sak, även för nån som knappt hållit i en lödkolv förut. :)

Förslagsvis köper du vad som helst för kabel med 3.5mm i ena ändan och använder den, för fabriksgjord är ju ändå snyggare än hemlödd när den ska hänga framme. Delen som är bakom instrumentbrädan kan du ju löda och dona hur du vill.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
Fel centerhögtalare?

Sitter på Volvo nu och får detta fixat[…]

Fjärrkontroll / Larmdosa

Hej! Försöker hitta en komplett fjä[…]

Det verkar vara förnuftiga beslut, säke[…]