- lör 11 aug 2012, 19:56
#670767
Konstigt att Volvo inte har kunnat lösa ett sådant problem... Problemet
är ju uppenbart inget nytt.
Har åkt i många awd bilar men aldrig en volvo. Ingen bil har uppvisat
några problem. Vissa har varit hyrbilar med många mil på.
Kanske dags att tona ner det här med "lyx" och "premium" och arbeta igenom
modellprogrammets tekniska frågetecken. Sedan kan de sälla sig till skaran "vanliga"
bilmärken som man egentligen konkurrerar med. Justera priset lite sen kan Volvo ställa sig i kö.
Att knö bilarna fulla med krafs som inte går att använda är inte premium.
Har funderat på en XC70 ett tag men ju mer man läser i forumet desto mer avtänd blir man.
Vibrationer, krånglande vxl. lådor, stereoanläggningar som lägger av, RTI som har eget liv, awd
system som fungerar dåligt, mystiska elfel överhuvudtaget som kommer och går.
Många fel på helt nya bilar men de flesta på bara något eller några år gamla. Ska inte vara så!
Köper jag en bil för nära en halv miljon vill jag att den fungerar felfritt. Åtminstone inom garanti tiden...
Ska ju inte behöva provköra enskilda ex. för att se om de kanske fungerar.
Verkar som att Volvo slänger ihop sina bilar med desperation för att konkurrera, om det sedan
funkar är inte viktigt. Lite Microsoft... Funkar ur kartongen, men inte sen.
Kostar bilen också en halv miljon blir det ju sista gången man köper en....
Kanske en Superb Alldrive eller en CR-V istället. Skoda har ju samma Haldex system men
tydligen utan större problem. Bara man undviker DSG lådan så...
Honda är ju Honda. Stoppa i nyckeln och kör...I tio år, sen kanske något går sönder...
Nåväl...funderar vidare...
Hoppas det löser sig för er.