...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
De pratar engelska och kör på vänster sida (ja, inte alla då förstås) så det tror jag är England. Inte alla klipp, för det är en hel del högertrafik också.
Användarvisningsbild
av 3lias
Jag blir irriterad på att trafikregelkunskaperna har blivit sämre på senare år. Respekten för sina medtrafikanter har tynat bort mer o mer.
Bilkörandet har oxå följt i det spåret. Många nötter ute i trafiken som kanske inte ens borde få gå på en trottoar nära en väg...

Jag vill skylla det överstående på trafikskolorna. Som de flesta av oss vet har trafikskolor pluppat upp som svampar gör på hösten.
Värst av alla enligt mitt tycke är yrkesförare (är själv yrkesförare av det tunga slaget) som taxi och budbilar.
ByggareBoB e oxå ett dilemma. ByggareBoB brukar tro att han kan parkera var han vill o hur han vill.

Fotgängare som stannar vid ett övergångsställe o bara börjar prata...
Cyklister som äger både körbana, övergångsställen och trottoar...
Bilister (oftast damer och herrar i hatt) som sitter i en korsning o väntar på att det ska bli helt bilfritt så långt man kan se innan de kör ut...
Lastbilschaffisar som kastar fordonet från den ena filen till den andra o tror att de sitter i en F1 bil...

Listan kan göras hur lång som helst.
av HiTek
Håller med 3lias, yrkesförarna är riktigt jobbiga... det är främst taxiförare och långtradarna. Fan va förbannad jag blir när det kommer en stor tradare i spegeln och inte lämnar avstånd. Jag skiter i om han ser högre och längre bort, det är bara så grymt obehagligt.

Sen taxiförarna... dem märker man ju vilka det är som kör dagtid och kvällstid om man enkelt formulerar det så...
Uppenbarligen förstår inte taxiförare att när dem är ute och kör så är det reklam för deras bolag. Visserligen bryr sig inte folk om det för har man varit ute och är lagom packad så vill man ju bara hem.
3lias skrev:Jag blir irriterad på att trafikregelkunskaperna har blivit sämre på senare år. Respekten för sina medtrafikanter har tynat bort mer o mer....

Man har väl helt enkelt inte fått lära sej att det inte finns några rättigheter i trafiken utan bara skyldigheter. Det blev jag hjärntvättad av från min körskolelärare.
HiTek skrev:Håller med 3lias, yrkesförarna är riktigt jobbiga... det är främst taxiförare och långtradarna. Fan va förbannad jag blir när det kommer en stor tradare i spegeln och inte lämnar avstånd. Jag skiter i om han ser högre och längre bort, det är bara så grymt obehagligt.

Sen taxiförarna... dem märker man ju vilka det är som kör dagtid och kvällstid om man enkelt formulerar det så...
Uppenbarligen förstår inte taxiförare att när dem är ute och kör så är det reklam för deras bolag. Visserligen bryr sig inte folk om det för har man varit ute och är lagom packad så vill man ju bara hem.
Jag kör själv taxi och kan hålla med om att en del av mina kollegor inte uppför sig som man borde men jag tycker att du är lite väl kategorisk. :shock: :)

Mvh GK
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 552
V90 Meka själv

Hej Jag funderar på att köpa en V90, hu[…]

Framvagnsbalk Volvo 240

Att notcha ur balken lite för att ge mer […]