NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ante2
Riktigt läcker i den där färgen!!
Användarvisningsbild
av NovemberRain
Får gratulera till en mycket fin C30! Färgen gillar jag också väldigt mycket! Det som är synd dock med ljus färg att R-Designens silvriga delar inte syns lika bra.
Användarvisningsbild
av Bamseplåster
Otroligt snygg bil, grattis ! Snett bakifrån ser man tydligt arvet från P1800ES. Också det en fantastisk bil.
Användarvisningsbild
av Perra83
Stort grattis!

-NovemberRain, kan bero på att det inte sitter så mycket silver detaljer original som de inte syns :wink:
av Fred00
Tackar för svaren! Som Perra säger så är det inga silverdetaljer i luftintagen med den här färgen.

Förövrigt mycket svårt att ta kort som gör färgen rättvisa. Cosmic White är definitivt en färg som gör sig bäst i verkligheten.
Användarvisningsbild
av NovemberRain
Det jag menar med R-Designens silvriga delar är backspeglar och grillen, inget annat.
Silverdekoren runt dimljusen är tillval oavsett färgval.
av Volvoc30
Grattis till en fin bil.

Köpte en c30 2.0d summum 2008 för 1 månad sen. Var sugen på en -11as c30 t5 men det stack iväg för mycket i pris.

Men fyfan vilka bilar :D sänkt osv riktigt fina!
Användarvisningsbild
av volvisen
Välkommen in i gänget! Måste bara säga att Volvo riktigt skitit i blå skåpet när beslutet om att inte tillverka C30 något mer. En härligare bil har Volvo inte tillverkat och då med T5:an, med P1800 som nr 2, som jag för övrigt sommartid lite då och då rattar.
Jag kan rekommendera en Polestar uppgradering till din T5:a, det blir som natt å dag efter det! Gå med i Turbo perfomance club eller motsvarande Volvo klubb så har du 12% rabatt på uppgraderingen.

Som lite kuriosa, så testade jag och kompisen, som har en V60-T6 AWD-12 polestar optimerad (ca 330hk) som tjänstebil, genom att acca genom i stort sätt alla register + bytte bil med varandra genom testerna. Från 0-50 vinner V60:n mycket tack vare AWD och bredare däck. 0-100 behövdes målfoto. Alla andra acc vann T5:an upp till 240 knyck och det ganska rejält. Synd att Volvo lagt in spärren redan vid 240 knyck på C30:n (manuell). Det är väl så att det blir en del effektförluster med AWD och tyngre bil, men jag kan lugnt säga att du har den piggaste Volvon som Volvo serietillverkat...nånsin! Och den snyggaste efter P1800. Det gör inget att bilflan bara drar 0,8l/mil fast man gasar som en tok!
Användarvisningsbild
av SvenB
volvisen skrev:Välkommen in i gänget! Måste bara säga att Volvo riktigt skitit i blå skåpet när beslutet om att inte tillverka C30 något mer.
Detta gäller för övrigt V 50 också. Det måste vara "hål i huvudet" att bara ersätta S 40 och lägga ner resten. "Min" Volvohandlare är allvarligt oroad. De riskerar att tappa två av tre kundkategorier.
av Gourmand
Jag kan jag inte annat än instämma. För mig är det obegripligt att nya V40 tros kunna ersätta C30, S40 och framförallt V50. V50 är på många sätt en bil som storleksmässigt svarar mot mångas behov, funktionell, tidlös och mkt fina köregenskaper. Nya V40 är ju oandvändbar för fullvuxna, för att inte tala om deras bagage. Instängt och trångt som fan med påtaglig klastrofobikänsla och usel sikt. Svårt att tro att detta blir någon storsäljare i paritet med V50.Volvo får nog tänka om.

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]