Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av erc
ilca skrev:Hej Erc.
Tycker det låter som ett bra pris med utrustningen du fick.Hade nog velat ha High Performance och 17" Caniculafälgar,värt en hel del.Men får vara nöjd med det jag har råd med.
Har tidigare haft BMW,VW tysk byggkvalite.Jag hoppas svenskar också vet hur man konstruerar bra bilar.
Intressant - jag har också haft flera VW- och Audibilar tidigare. Och någon BMW. Trots att jag är över 35 och haft bil och körkort sedan 1991 är det här min första Volvo.

Efter ett halvår och 2000 mil med V70'n är jag riktigt nöjd. Lycka till med din!
av dungen
Jag bumpar och lånar tråden lite. Är det någon som vet hur 2.0F är till att dra släp, funkar det eller är det bara att glömma?
av Cox
Klart att den klarar att dra en släpvagn, men en stor fethusvagn är bara att glömma om du inte gillar att tokväxla och varva motorn.
Användarvisningsbild
av apersson850
Kunde vi dra husvagn med 244 GL en gång i tiden, och det kunde vi, så går det nog med den också. Bara man inte inbillar sig att den ska dra iväg som en D5.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Precis, gränsen har ju flyttats rejält framåt för vad folk anser är "okey"!

Jag kommer ihåg när jag hade min 245:a och alla mina vänner ville att man skulle hjälpa till och bogsera eller dra släp för att bilen var så bra till det! Då pratar vi om en bil som inte ens hade 100Hk!! :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
Lite OT. Den motorsvagaste bil jag haft med dragkrok är en DAF 55. Jag tror den hade runt 45 hk, men jag försökte aldrig dra någon husvgn med den, då hade väl remmarna brunnit. Eller åtminstone centrifugalkopplingen.
Användarvisningsbild
av apersson850
Den DAF 66 Super Luxe (fabriksspråk för standard) jag kört hade 47, så det var nog något i den stilen.
av BogdanBamseGrill
har 2.0f med automat samma automatlåda som resten av modellerna?
vet bara att manuella har 5 istället för 6 växlar.

sen undrar jag om någon här har en 2.0f med automat och kan säga hur mkt den varva i 100kmh?

glömde fråga vad förbrukningen ligger på vid landsvägskörning också

tack på förhand :)
Användarvisningsbild
av Bilnörden
apersson850 skrev:Kunde vi dra husvagn med 244 GL en gång i tiden, och det kunde vi, så går det nog med den också. Bara man inte inbillar sig att den ska dra iväg som en D5.
Ingen expert på området men husvagnarna var väl lättare och mindre då?
av jpennerb
Bilnörden skrev:
apersson850 skrev:Kunde vi dra husvagn med 244 GL en gång i tiden, och det kunde vi, så går det nog med den också. Bara man inte inbillar sig att den ska dra iväg som en D5.
Ingen expert på området men husvagnarna var väl lättare och mindre då?
Och dagens V70 lär väga lite mer än en 244 GL...
Värme i kupén laddhybrid

Testade från appen att starta klimat och den[…]

Vårda v90 2025

Hej, har en v90 som nu gått 1600 mil sen Luc[…]

Byt kamrem + kamremsspännare, multirem + mult[…]

Volvo 740 fördelare

Är det lh2.4 i nya motorn så borde de v[…]