Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Slila
Hei.
Har en V70 summum 2005 mod med integrert telefon.
Har prøvd noen simkort med forskjellig resultat.
Det ene simkortet gir "kun nødsamtal", på displayet.
Det andre simkortet , som er noe eldre, får jeg beskjed om å tatet PIN kode. Så kommer jeg inn på menyen og kan lese meldinger osv.
Men når jeg taster et nummer og trykker grønn knapp for å ringe, slukker displayet og ingentig hender.. Jeg kan heller ikke ringe inn på telefonen. kortet er ladet med 150.- NOK.
Har prøvd å søke på forumet og ser at flere sliter med samme sak.
Vet noen om en leverandør som kan levere 2G kort i Norge?? Telenor kan ikke..
Användarvisningsbild
av Perc
Jag har aldrig varit med om att det skulle vara skillnad på simkorten för 2G och 3G, men jag har däremot varit med om att operatörer släckt ner 900MHz-nätet inne i städer. GSM var ju först på 900MHz, sen kom "dualband"-telefoner med 900 och 1800, och 1800 blev snabbt populärt i städerna. Telefonen i V70 är ju från 90-talet, så den kanske bara stöder 900?
av Slila
Ok. Dette må sjekkes opp nærmere. Noen som vet hva slags fabrikat telefonen er da? Kansje en ide' å kontakte leverandør siden hverken verksteder volvo i sverige eller norge kan svare meg på dette. Har ringt utallige verksteder og ingen kan svare på dette. Da kommer jeg liksom ikke videre.
av autono
Har selv Telenor og siste version av sim kort, har ikke hatt problemer med at den integrerte telefonen ikke har fungert. Kjører mye rundt på østlandet så trolig noe feil enten med tlfenheten eller simkort lesern i tlf.
Har en V70-2001 mod med Ericson tlf.
av Slila
Har nå prøvd å ringe nødnummer 112 nå og telefonen kutter i displayet og begynner ikke å ringe ut. Ettersom jeg vet så skal alle mobiltelefoner ringe til nødetatene selv uten at simkort sitter i telefonen. Problemet ligger nok i selve telefonen.. Noen som vet om hvor de kan a spesielt peiling på disse telefonene? Volvo-verkstedene jeg har vært i kontakt med virket ikke spesielt oppdatert på disse telefonene.
Takk til alle som har svart meg så langt :D
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]