Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
crumpets skrev:Andra trimfirmor erbjuder mig veterligen 270hk ur T5. Det blir dock inte full garanti för din del då.

T5 är inte enda fordmotorn. Även T4 och T3 är fordfyror.
Gäller det samma för 5 cylindriga och 4 cylindriga T5:or.
Användarvisningsbild
av CabBO
crumpets skrev:Var det en fråga eller ett påstående? Om det förstnämnda, vad exakt var frågan?
Frågan är: Erbjuder andra trimfirmor 270hk både till 5 cylindriga och 4 cylindriga T5:or, eller är det olika beroende på cylinderantal.
Användarvisningsbild
av Boromir2k
Jag har en V60 T5 R-design som jag lämnade till BSR. 267 hk och verkligen en skillnad jämfört med orginal (som iof räcker långt).
Aldrig varit problem med service när jag lämnat in den. Trimmade efter 2300 mil ca, har nu gått 9400 mil.
Vad som verkligen är skillnad är i höga hastigheter (120, 130) och man ska trycka på, den bara går och går. På autobahn är den fantastisk....
av S4060
Boromir2k skrev:Jag har en V60 T5 R-design som jag lämnade till BSR. 267 hk och verkligen en skillnad jämfört med orginal (som iof räcker långt).
Aldrig varit problem med service när jag lämnat in den. Trimmade efter 2300 mil ca, har nu gått 9400 mil.
Vad som verkligen är skillnad är i höga hastigheter (120, 130) och man ska trycka på, den bara går och går. På autobahn är den fantastisk....
Tack för ditt inlägg, mycket intressant :)

Polestar är uteslutet till T5 än så länge med andra ord.. går bilen igenom besiktning om den är chippad?
av perhall
CabBO skrev:
crumpets skrev:Var det en fråga eller ett påstående? Om det förstnämnda, vad exakt var frågan?
Frågan är: Erbjuder andra trimfirmor 270hk både till 5 cylindriga och 4 cylindriga T5:or, eller är det olika beroende på cylinderantal.
5-cyl 2,4 l T5 har mer potential, de ger upp till 320 hk med enbart mjukvaruuppgradering.... /PH
Användarvisningsbild
av crumpets
CabBO skrev:

S60 levereras bara med 4-cylindrig. Till de modeller med 5cylindrig T5 (C30, S40, V50) är det andra siffror som gäller, men jag tror att det är kring 270hk där med.

perhall skrev:
CabBO skrev:
5-cyl 2,4 l T5 har mer potential, de ger upp till 320 hk med enbart mjukvaruuppgradering.... /PH

På gamla generationens S60 ja. Inga motorer som säljs idag dock.
av perhall
Pratar vi Sverige så har det ju inte sålts T5 5-cyl i nya generationen heller, så jag trodde att frågan om 270 hk till 5-cyl gällde förra S60:n... /PH
Användarvisningsbild
av Boromir2k
S4060 skrev:
Boromir2k skrev:Jag har en V60 T5 R-design som jag lämnade till BSR. 267 hk och verkligen en skillnad jämfört med orginal (som iof räcker långt).
Tack för ditt inlägg, mycket intressant :)

Polestar är uteslutet till T5 än så länge med andra ord.. går bilen igenom besiktning om den är chippad?
Du kan lägga in ordinarie mjukvara med den lilla datorenhet man får med vid Optimering och sedan lägga in din optimerade mjukvara efter service. Kanske kan de se att den är ändrad men ingen har sagt något ännu..efter 3 servicebesök och 1 verkstadsbesök (9400 mil). En kollega lämnade in sin D3:a som var optimerad UTAN att lägga tillbaka ordinarie mjukvara. Ingen som sa något.

Lycka till.
av perhall
1. Jag tror inte att en mek alltid märker eller orkar märka om en bil är optimerad. För en mindre service kör man bilen några hundra meter, säg att man kör 20-30 bilar för service i veckan... med lite alla möjliga motorer... och ibland 200 meter, ibland några km. Man kan känna vilken motor det är om man känner efter, men orkar inte.
2. Varför skulle man säga till kunden? Det är ju onödigt att skrämma bort honom. "Hörru, bara så du vet misstänker jag att din bil är chippad. Händer nåt gäller inte garantierna!"
PH
Vaccumslangar till 940

Som tidigare svarat så går det utm&aum[…]

Ja kanske gjorde fel, ja mätte på den s[…]

Trasig Renault Scenic

Har haft vilopaus några dagar, väntat p[…]

Bygga ”busbil”

Det går väl att plocka ut 300hk+ ur en […]