NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvias
Hej !!

Skulle de här fälgarna passa till en V50 1.8 F ''235/35 R19 5/108'' ? Ägaren sa att han hade de på sin s40.

Mvh =)
av Pippolei
Jag skulle vilja säga ja. :)
Men utan att veta ET mått och med tanke på att de är hela 235 breda så skulle jag säga att det är ytterst tveksamt att de inte kommer att ta emot när man svänger eller kör över minsta ojämnhet i vägbanan.

opA tror jag har ett par snygga 19" på sin V50 raket 8)
Skicka ett PM till honom.
av Volvias
Men om han hade de på sin s40 borde de inte passa också till v50 ?
av Pippolei
passar gör de.
Jag menade mest hur pass körbar bilen blir med just de fälgarna och däcken. :wink:
Användarvisningsbild
av opA
Utan ET-mått är de svårt att svara på frågan.. du ger oss bara bred och höjd på däck samt storleken på fälgen egentligen.

Men har de suttit på hans S40 och de gått så borde de passa och vara körbara på din med :)
Användarvisningsbild
av grillchips
Ja, det här kan ju vara lite intressant.
Har inga vintersulor till min V50 och tänkte därför låta nuvarande 15" få bli permanenta vinterdäck när det blir dags, och inför nästa säsong skaffa ett par nya sommarhjul, förslagsvis 18" alternativt 19".
Vad för mått ska jag gå efter? De ska på en V50 1.8F '08 som INTE är sänkt, även om det eventuellt kan komma på tal lite längre fram.
Vilka mått fungerar garanterat, vilka mått fungerar eventuellt och vilka mått är det tokkört med?
Jag har inte hittat några specifika fälgar jag är ute efter ännu utan är helt klart öppen för förslag.
Användarvisningsbild
av opA
Ska du ha på 18" eller 19" så är en sänkning ett måste.. bilen ser skyhög ut annars :P

Fälg ET45, däck 225/40 på 18"
Fälg ET45, däck 235/35 på 19"
Användarvisningsbild
av grillchips
Sänkning i form av byte av fjädrar står iallafall på önskelistan. ;)
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m&o[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]

Det är enkelt att köra slut på en […]

Det är säkert redan diskuterat men jag […]