NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Fred00
Nu har jag äntligen köpt en ny bil (jag har tittat på olika bilar till och från i säkert ett år). Det blev en:

C30 T5 -12 R-Design
Cosmic White (riktigt snygg på denna bil enligt mig)
Helskinn
Automat
Xenon
Backvarnare
High Performance-sound

Jag är riktigt nöjd med bilen så här efter 2 dagar. Den är faktiskt skönare att köra än den E90 330i som vi har i familjen. Underbara stolar, lagom hårt chassi (inte stenhårt som BMW:n) och riktigt bra prestanda. Det känns verkligen som att köra en större bil trots att den är så liten.
av Fred00
Någon mer här med en faceliftad T5:a? Det känns inte som att de är jättevanliga direkt. Ser mest D2 och D3 på vägarna.
Användarvisningsbild
av Ante2
Fred00 skrev:Någon mer här med en faceliftad T5:a? Det känns inte som att de är jättevanliga direkt. Ser mest D2 och D3 på vägarna.
T5:an är nog inte så vanlig.
Kör själv en 1.6D R-design (facelift). Grymt trevlig bil att köra. Håller med om att stolarna och chassit är riktigt bra.
Men nu är den såld till förmån för nya V40:n.
Användarvisningsbild
av grillchips
Läckert, och grattis! Upp med lite bilder på pärlan!
Användarvisningsbild
av StringerBell
Som 2011 och 2012 är T5 mycket, mycket ovanlig, oavsett kaross. Jag har bara sett en enda på gatorna i Göteborg och den var holländsk.
Användarvisningsbild
av opA
Varje gång jag hör om eller ser en C30 tänker jag på Sveriges snyggaste och effektstarkaste C30 ( effektstarkaste bland nya Volvos med antagligen ) och de är Patrik på Autotechs C30

http://www.garaget.org/?car=262330

8)

Upp med bilder på din pärla ! :)
av JohnB
Dom är riktigt fina i vitt med R-design. Hade man vetat att modellen skulle läggas ned hade jag nog slagit till på en maxutrustad istället för den kinetic jag har idag. Men det är som sagt fina bilar med väldigt trevligt chassi. Precis som du säger så känns det som att man köra en större bil än vad den är. Välkommen i klubben :-)-) .

/John
Användarvisningsbild
av grillchips
Tjusig!

Var ute en stund igår och valde då att[…]

Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]