Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobzter
Vad menar du med lönasig ? Tar nog några år å känna igen pengarna för chippet..förmodligen kommer du gasa mer och då drar den ju mer bensin så då lönar det sig inte pengar i alla fall men du får förmodligen en lite trevligare karaktär i bilen..chippen ger väl drygt 180hk?
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Brickprophet skrev:Hej,
Undrar om det lönar sig att Ecotrimma en Volvo V70 -03 140Hk lilla motorn?
vet ni någon som gör det i Skåne?
Tack på förhand :)

Det chippet gör är att ta bort "spärren" som hindrar gasspjället att öppna fullt, soppamässigt tror jag inte det gör ett dugg
Okej,
Hade för mig det fanns ecochipp som gjorde så att bilen fick fler HK och bränsleförbrukning minsta med cirka 25%
Men lite fler pollar hade inte vatt fel haha!
Men var hittar man det i skåne? Allt är bara "där uppe i landet"
av Mikael G
Brickprophet skrev:Okej,
Hade för mig det fanns ecochipp som gjorde så att bilen fick fler HK och bränsleförbrukning minsta med cirka 25%
Men lite fler pollar hade inte vatt fel haha!
Men var hittar man det i skåne? Allt är bara "där uppe i landet"
Om jag kunde minska min förbrukning med 25% med ett chip så hade jag gjort det direkt.
av JohnB
Min gamla V70 -00 gick finfint efter en sådan operation med ökad prestanda samtidigt som den drog mindre soppa vid svenssonkörning. Gick hålla den på strax under 0.7 på långkörning utan problem. Man fick däremot varva den en bit över 4k för att det skulle hända något. Chippet jag hade skulle ge 185hk men då jag aldrig bromsade den har jag ingen aning vad verklig effekt blev.

/John
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]