Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Xavante
dst02 skrev:Imorgon är det dags för mig att få ny programvara å de som behövs för att få bilen å gå som den ska, hur har de gått för er senaste tiden me bilarna?
1,5 månad sedan jag fick bytt EGR + ny mjukvara. Inga problem sedan dess :)
av dst02
Då borde problemet va avhjälpt :) Hoppas min mekaniker lyckas han också nu då,får väl påtala att andra fått problemet löst med programvara å ny egr
av dst02
Uppdatering efter verkstan: Någon styrbox monterad bak i bilen är trasig misstänker verkstan och en ny skall monteras på måndag i samband med åtgärd av gnisslande bromsar och skränande koppling.
av jonasuppling
dst02 skrev:Uppdatering efter verkstan: Någon styrbox monterad bak i bilen är trasig misstänker verkstan och en ny skall monteras på måndag i samband med åtgärd av gnisslande bromsar och skränande koppling.
Styrbox?

Min går bil bra än =)
av dst02
Nu så är bilen tillbaka från verkstan med ny EGR, nån utbytt och uppdaterad styrenhet som sitter i bagagen och den verkar iallafall från verkstan och vägen hem gå bättre men inte 100% rent.
av Homestream
Jag hade min inne på service igår. Påpekade den ryckiga gången runt 13-1600rpm.
Fick dock bara min EGR rengjord....
Påpekade för servicesäljaren att detta var ett känt problem, men det hade han "aldrig hört talas om"...
Han ville dessutom att jag skulle betala för rengöringen av EGR'en.
Aldrig sa jag, ok sa han.

Fick dock ett löfte om byte av EGR om bilen började rycka igen, och än så länge går den rent, har dock inte hunnit köra med än 15 minuter än.

Var det någon som läste artikeln i lördagens Expressen angående detta? I bildelen av sportbladet. Kan lägga upp annars.
av mati
Jag kör inte så lite med min bil. Om de nu inte menar att man ska köra flera hundra mil om dagen för att problemet inte ska uppstå.
Förresten, jag har köpt en burk med injector-cleaner och hällt den i min tank. Fick tipset av en motorkunnig kompis. Det borde ju göra rent i systemet om det nu är det som är bekymret. Jag har inte upplevd någon förbättring hittills, men å andra sidan har jag inte kört så mycket sedan dess.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 30

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]