Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andkar
Jag har en s60 från -01. Mitt problem är att centrallåset håller på och knäpper under tiden när jag kör. Ibland håller det på konstant och ibland med ett antal sekunder och även upp mot en minut emellan knäppljuden. När detta väl har börjat så håller det oftast på i några veckor för att sedan i några veckor funka felfritt. Under tiden det knäpper har jag testat att trycka på knappen som låser dörrarna på bilen men efter ca 10 sekunder låser bilen upp dörrarna av sig självt igen. Ljuden kan även hålla på i några sekunder efter att jag stängt av bilen.

Är det någon som vet eller har en aning om vad det kan vara för fel får ni gärna höra av er!
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
Tyvärr är det ju ett lite knepigt läge då det kan finnas flera orsaker tex glapp i låskista osv mitt tipps är att du läser ur felkoder.
Borde ligga någon i cem
av andkar
Mikael G skrev:Mina dörrlås lät som maracas när ena dörrmodulen fram var paj, min gissning är PDM eller DDM.
Hur lät det då för en som inte riktigt vet vad Maracas är? Vad är PDM och DDM? Har du några råd om vad du tycker jag ska göra?
av andkar
Tungviktarn skrev:Tyvärr är det ju ett lite knepigt läge då det kan finnas flera orsaker tex glapp i låskista osv mitt tipps är att du läser ur felkoder.
Borde ligga någon i cem
Ja det kan det säkert finnas. De gångerna bilen varit på verkstad och dator kopplats in har det varit runt 30 felkoder. Men jag har aldrig fått reda på vad de stått för utan de har nollställts varje gång. Vad menar du med att det borde ligga någon i cem? Jag är väldigt dålig på allt som har med felkoder att göra

Jag hittade info om min bil på den här […]

Tjena! Skaffade bilen igår, och redan idag h[…]

Jag sätter mig i sätet med fötterna[…]

Skaffade min första Volvo XC60 D4 2017 och ja[…]