Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Grillis
Vad kan man göra Åt tankgivarfel? Så fort ja kopplar till en tung släpa så får den för Sej att tanken är tom...
Grymt tråkigt då man inte vet när man får soppa torsk bilen är en v70II 08a d5
Byter volvo sånt på garanti lr får man leva med problemet?!!
Mvh
Det kan vara värt att byta släpvagnskontaken. Det kan vara där det är fel eller jordfel etc i släpet. Jag råkade ut för detta med lånad släpkärra men fallet då var att jag fick larm för att park.broms ej fungerade, sedan lade ljudkonsolen bak av etc. Massa skumma felmeddelanden. Så fort jag drog ut kontakten var allt som vanligt. När svärfar bytte kontakten i släpet samt bromsljusen så har felet inte uppstått igen.

De nyare 13-poliga släpvagnskopplingarna är också mycket bättre då man skruvar fast dem. Ingen risk för glapp etc.
av Grillis
Okej men bilen blir inte normal efter häller.. Släpet borta bilen tror fortfarande att de är lite soppa provade även utan elkontakten något ja borde skrivit kanske.. samma fel upp står då med.. Därför ja syftar på givarn !
av Grillis
Den köper ja inte! :lol: en tankmätare ska ju inte gå från fullt till 0km kvar när man hänger på ett bilsläp de gör ju inte en normal bil men normal tankmätare! Samma sak om man hänger på en husvagn!
Är släpkablaget Volvo original och inkopplat enligt konstens alla regler? Har du 7-poligt eller 13-poligt på bilen? Är någon adapter inblandad? Är bilens mjukvara korrekt för släp, om det nu behövdes på de modellerna också?
av Grillis
Ja den är 7polig o kopplad av volvo vid lev o som Ka skrev senare i tråden de spelar ingen roll om släpkontakten ens vart i!! Utan så fort de blir lite vikt därbak på bilen
Jaha, så det är det faktum att bilen lutar som gör att tankarmaturen får fnatt, då. Går lika bra att lura den genom att fylla bagaget, alltså?

Vet inte hur tankarmaturen ser ut på de här bilarna. Nåt som kan vara löst och släpper när bilen lutar bakåt, kanske?
av Grillis
Svaret borde vara att den kärvar! För de tar några mil innan den sakta ökar mätaren.. Så kortslutning borde de inte vara ju! Kompisen träffade även en Norsk som fått stopp på sin v70d5 10a med husvagn, där stog de att de fanns kvar instället men var tomt o han åkt på soppa torsk!
meddelande

Hur raderar jag gamla meddelande i centerdisplayen[…]

Hej! Har en S60 2008 Helt plötsligt tycker ja[…]

Du har fel. Det är som jag skrev. Googla och […]

Varvtalsmätare Volvo 240 -88

Nu är problemet löst. Varvräknaren […]