Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej, finns kanske nån tråd om detta men börjar en ny ändå, jag funderar på att byta kylvatten i min pärla :lol: och undrar då om jag ska använda destillerat vatten + glykol istället för kranvatten, har sökt lite på nätet men det finns ju lite olika viljor om detta så att säga, vad säger ni volvoägare?
Är det bättre med dest. vatten än kranvatten? eller är det skitsamma?
Alla som har haft av en topp som gått med vanligt kranvatten fyller på destillerat i fortsättningen... Prisskillnaden är inte så stor, vad kostar fyra liter destillerat?. Problemet med kranvatten är att man kan få problem med porer i packningsytorna, mycket vanligt på 230 motorer, gärna på högersidan på blocket första vattenkanalen framifrån. Använder aldrig kranvatten, är man lat finns det till och med färdigblandad kylvätska.
White skrev:
rd350 skrev:Alla som har haft av en topp som gått med vanligt kranvatten fyller på destillerat i fortsättningen...
Precis! Man lär sig den hårda vägen med en planing som följd!
Jaha, blir nog Dest.vatten ändå, de kronorna det kostar kan jag nog överleva, 40kr för 4liter eller 145 för 25liter så kan frugan hälla upp resten i strykjärnet :lol:

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]

Ladd problem Volvo 760

Kolla över generatorns och batteriets jordpun[…]

Volvo car UX

Själv kan jag inte se att något blivi[…]