Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Gelis skrev:Har du provat att dubbelklicka på filen du packat upp, är inget exe format.
Hej
Det är ju en hel mapp med filer så frågan är ju vilken av dom som jag ska klicka på...,när ni installerade valde ni svenska språket då?

mvh
av Droopy
shysstkille skrev:
Gelis skrev:Har du provat att dubbelklicka på filen du packat upp, är inget exe format.
Hej
Det är ju en hel mapp med filer så frågan är ju vilken av dom som jag ska klicka på...,när ni installerade valde ni svenska språket då?

mvh

Nu vet jag inte var du "fått" din version av Vida ifrån men all de jag haft har varit en ISO som antingen måste brännas på en duallayer-skiva eller mountas med valfritt iso-tool. Själv har jag använt Daemon tools till alla mina installationer utan problem, installera direkt i rooten på C:\ kör patchen direkt under C:\ inget annat, det har funkat för mig varje gång.
Droopy skrev:
shysstkille skrev:
Hej

mvh

Nu vet jag inte var du "fått" din version av Vida ifrån men all de jag haft har varit en ISO som antingen måste brännas på en duallayer-skiva eller mountas med valfritt iso-tool. Själv har jag använt Daemon tools till alla mina installationer utan problem, installera direkt i rooten på C:\ kör patchen direkt under C:\ inget annat, det har funkat för mig varje gång.
När jag packar upp patschen (den är ju packad med winrar) så kommer det upp en svart ruta med en väldans massa text, är det då den installeras?, den blinkar till så snabbt så jag hinner inte se vad det står,när jag ska installera Vida så får jag tre olika alternativ,Vida All-in-one, Vida on Web och Vida Customized, ska jag välja Vida All-in-one?,om jag väljer All-in-one och ska klicka in på Vida efter installationen så verkar det som om jag behöver vara uppkopplad mot internet,är det samma sak för er?
av Gelis
Måste få klart för mig vad du har gjort.
Du skriver att när du försöker packa upp patch arkivet så öppnas ett svert fönster med massa rullande text. Det tyder på att patchen startar direkt men du kör den från fel ställe dvs inte direkt under roten C:/

Du skrlver också att det öppnas en mapp med massa filer och du vet inte vad du ska klicka på. Är det patch arkivet som har dessa filer?

Så här bör det vara: Installera Vida enl anvisningarna som du skrev om här ovan
Sedan ska patchen (rarfilen) läggas direkt under roten C:/
Därifrån dubbelklicka på rarfilen, skulle tro att den kör patchen själv från det stadiet. Verkar vara lite olika upplägg hur det beter sig. I ditt fall verkar rar filen vara körbar, dvs du ska nog inte packa upp några filer.
av shysstkille
Gelis skrev:Måste få klart för mig vad du har gjort.
Du skriver att när du försöker packa upp patch arkivet så öppnas ett svert fönster med massa rullande text. Det tyder på att patchen startar direkt men du kör den från fel ställe dvs inte direkt under roten C:/

Du skrlver också att det öppnas en mapp med massa filer och du vet inte vad du ska klicka på. Är det patch arkivet som har dessa filer?

Därifrån dubbelklicka på rarfilen, skulle tro att den kör patchen själv från det stadiet. Verkar vara lite olika upplägg hur det beter sig. I ditt fall verkar rar filen vara körbar, dvs du ska nog inte packa upp några filer.
Hej
Vad innebär roten C:/?,är det bara att jag ska lägga den på hårddisk c? jag har innan lagt den på skrivbordet, är det fel då?
av Gelis
På skrivbordet funkar inte, du måste lägga den direkt under C, (direkt på hårdisk C dvs roten C:/) inte i någon mapp under C som tex skrivbordet. Och du måste köra den därifrån också.
av Droopy
shysstkille skrev:

Hej
Vad innebär roten C:/?,är det bara att jag ska lägga den på hårddisk c? jag har innan lagt den på skrivbordet, är det fel då?
I de flesta fall ser mappstrukturen i windovs ut ungefär så här:

c:\
Apps
Temp
Program files
User
Drvtemp
vida
vida save

osv osv C: är roten, sedan skapar man mappar under den till tex program mm, när du installerar Vida installeras den direkt i roten och patchen ska ochså installeras där, vet inte riktigt hur jag ska förklara detta mer utförligt.
av shysstkille
Droopy skrev:
shysstkille skrev:

Hej
I de flesta fall ser mappstrukturen i windovs ut ungefär så här:

c:\
Apps
Temp
Program files
User
Drvtemp
vida
vida save

osv osv C: är roten, sedan skapar man mappar under den till tex program mm, när du installerar Vida installeras den direkt i roten och patchen ska ochså installeras där, vet inte riktigt hur jag ska förklara detta mer utförligt.
Hej
Nu har jag nog lyckats att få patchen dit den ska vara,nu när jag då skulle byta språk så stod det att jag var tvungen att göra det i vida-admin men när jag då ska öppna det så står det bara att jag inte har ngn internetkoppling,vad är det för fel?,när jag installerade det så valde jag engelska och svenska som språk.
av Gelis
Du kan bara välja ett språk vid installationen, dvs du väljer bara svenska. Om du vill ha Engelska så blir det bara engelska. Går inte att köra multispråk för att kunna ändra till vad man vill efter installationen.
Byta topplocket, eller hela motorn?

Vad säger ni om detta? Kommer det att fungera[…]

Min V50 med 17" hjul ska ha 205/50-däc[…]

Tips: Lyssnar man mkt på radio är […]

Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är[…]