Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av nordis89
945 -94

Efter att ha haft problem min kopplingspedal vilket resulterade i att jag åkte i diket för 2 vintrar sedan så pass rejält att han som körde efter mig kommenterade det hela med "det såg ju ut som en rally bil". Haft bilen ur trafik efter bråk med den finska tullen (då jag flyttade till finland och tog med mig min bil) haft en kylare som sprungit läck och där efter en renovering av toppen så va jag väldigt nöjd när jag åkte på en minisemester i helgen med en fullt fungerande och ny servad bil (för fösta gången på snart 2 år). Dock varade inte lyckan för evigt...inte ens 1 timme efter som när jag kom ut på motorvägen och gasade på så sa det "poff" till vänster om mig, kollade sidospegeln och till min förvåning såg jag att glaset var borta! Det syntes dock väldigt tydligt i de andra speglarna då det krachade in i den bakom varande bilen!

Min fråga lyder alltså som följande vad bör jag använda för lim till det nya spegelglaset? Skulle ju va skoj om det höll för lite fart denhär gången ;)

//Nordis
Användarvisningsbild
av erikn
Köp hela spegeln på skroten (om den nu inte är lackad) och byt hela. Det gjorde jag. Iofs hade wiren gått av också till justeringen, så jag hade ju mer fel så att säga.
Användarvisningsbild
av Perc
Ja, man limmar sällan fast ett nytt spegelglas. Plastbaksidan följer med. Spegelglas kostar också inget att köpa nytt. Kan troligtvis vara dyrare på skroten :)
Användarvisningsbild
av emwtur
Perc skrev:Ja, man limmar sällan fast ett nytt spegelglas. Plastbaksidan följer med. Spegelglas kostar också inget att köpa nytt. Kan troligtvis vara dyrare på skroten :)
250 på skroten är för ett NYTT glas !
av tomtejävel
jag hade problem när jag köpte min 945, med att själva glaset satt löst och skakade när man kom upp över en sisådär 15 km/h. vilket blev sjukt irriterande. När jag sen tog tag i det visade det sig att limmet hade lossnat nästan helt från glaset men plasten som det sitter fast på inte var skadat eller trasigt.
så för att göra en lång historia kort så körde jag på med PL400. Nu sitter det som berget, och ska mkt till innan det blir några nya problem där.
Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]