Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av joelkf
Tjenare (igen),

Har beställt Volvos extraljushållare till min V70N XC -01 och tänkte höra om nån har en enkel och pedagogisk Step by Step-förklaring till hur man fäster grejerna i fronten? Eller rentav en monteringsanvisning? Den är köpt beggad så i ha sån grejer följer ju tyvärr med.

En sån här är det:
http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=20772827

Hoppas länken funkar.

Tack på förhand!
av joelkf
Har nyss snackat med Nordiska Bil här i Piteå och min känsla av dem som riktigt jävla lurkiga blir bara förstärkt för varje gång jag har med dem att göra. Känns trist men det har varit strul bokstavligt talat VARJE gång jag varit i kontakt med dem. Oavsett om det handlat om att boka tid för service, få sakerna jag uttryckligen bett dem åtgärda gjorda eller bara beställa några reservdelar eller småprylar. SÅ sjukt less.

Nåväl, nog om just det. Skulle iaf idag beställa Volvos monteringssats för extraljus, inklusive strömställare men ej själva ljus"rampen". För relä, kabelmatta och lite annat krafs skulle de ha 1200 spänn! Det kan väl för i hela friden inte stämma. Några tips på forumet på andra lösningar, billigare satser, nån som har grejer liggande till över att kränga för en habil penning?

I'm all ears!
av joelkf
Tungviktarn skrev:Är väll ett helt ok pris tycker jag
1200 spänn för skruvar, relä och strömställare när inte ens själva hållaren för ljusen ingår? Personligen får jag inte det till nåt annat än pris klart i överkant.
av joelkf
wallbeeek skrev:Är du händig på el så räcker det med att köpa ett kontaktstycke 9168863 och två kabelstumpar 30656644 på volvo kostar under hundralappen!

Här kan du får lite mer tips!
http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... ht=#194501
Jag ska undersöka saken. Tack för tipset!
Användarvisningsbild
av Tungviktarn
joelkf skrev:
Tungviktarn skrev:Är väll ett helt ok pris tycker jag
1200 spänn för skruvar, relä och strömställare när inte ens själva hållaren för ljusen ingår? Personligen får jag inte det till nåt annat än pris klart i överkant.
trodde det var ink fäste. Då håller jag med dig!;)
av joelkf
Tungviktarn skrev: trodde det var ink fäste. Då håller jag med dig!;)
Det var fästet jag syftade på i mitt första inlägg när jag skrev 'ljus"rampen"' men jag ser ju nu att det var jävligt otydligt och dåligt val av ord av jag. Men om nu själva fästet i gått i de där 1200 kronorna hade jag kunnat acceptera priset och funnit mig i att köpa hela satsen. Det ger ju lite mer valuta för pengarna i alla fall men inte det.
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]