Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av erikn
Klippa? Om det är en gummibussning som ska in så rekommenderar jag antingen silikonfett eller silikonspray. Det gör under när det gäller att få in gummi där det ska vara.
av kowzikow
Ja dum som jag är klippte jag, jag förstod inte att det skulle rinna vatten igenom bakom men nu har man fått lite mer erfarenhet iallafall. Jag ska följa ditt tips och införskaffa silikonspray, jag har kvar den gamla gummibussningen så ska jag låta det ligga och suga in fettet ett tag eller bara spruta några duschar på det?
Användarvisningsbild
av erikn
Det är bara duscha och sätta dit, det blir halkigt så att det glider lättare och är otroligt mycket lättare att då dit sakerna.
Användarvisningsbild
av White
Något som också är jäkligt bra att använda som "smörjmedel" när gummidetaljer som slangar och så ska på plats, är några droppar
vanligt diskmedel i en deciliter vatten. Blaska på lite "såpvatten" på detaljen, tryck dit och efter ett tag dunstar vattnet och lämnar
inga rester mer än möjligen pyttelite torkat diskmedel.
av kowzikow
Testade diskmedel innan jag skulle iväg och köpa silikonspray och visst funkade det : ) Tack så mycket för hjälpen!
Nu hoppas jag att läckan som jag ursprungligen hade problem med också är borta med den nya kylaren. Får se efter man kört några mil.
av kowzikow
Den ursprungliga läckan var kvar och för de som söker och kanske hamnar i denna tråd så var det i mitt fall en läckande värmekran som verkstan ska ta å byta ut.
Volvo car UX

HK i min bil

Bilen tappar inte kompression av att bärgas, […]

Hej Bilen visar orange varning för lå[…]

emblemwraps -crome delete

Tack för input, så det är en "[…]