- ons 08 aug 2012, 09:37
Testade lite tider igår snabbt, dock två stycken i bilen och lite halvblött väglag (Ska testa nogrannare någon dag)
0-100 på 8,1 sek
80-120 på 5.1 sek på treans växel
Verkar detta som normala tider för en 300hk V70 T5?
Nexus skrev:Vänta lite nu.... motorn bytt skriver du. Har du uppgraderat mjukvaran med dosa från autotech efter bytet. Tänkte på att verkstaden kan har laddat orginal mjukvara vid motorbytet.Ja motorn är precis bytt av Maskin och Bil i Ludvika, den gamla hade gått 28000 mil och fick ett vevlagerras, men gick att köra, knackade bara en del i motorn. Men även om det var vevlagerras på den tycker jag den gick rappare och piggare då. Maskin och bil har inte ändrat något på mjukvaran enbart monterat i ny motor som gått 15000 Mil och en utbytes turbo pga att den gamla var glapp. Men den nya tycker jag är väldigt seg på låga varv. Autotech har jag pratat med och dom kunde inte riktigt säga vad felet kan vara utan att felsöka, men skulle inte vara några problem att sätta i ny motor med den mjukvaran så länge det är samma motormodell och det är det, samma Turbo med T16 tror jag den hette.
Testade lite tider igår snabbt, dock två stycken i bilen och lite halvblött väglag (Ska testa nogrannare någon dag)
0-100 på 8,1 sek
80-120 på 5.1 sek på treans växel
Verkar detta som normala tider för en 300hk V70 T5?