Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tranfors
Hej!
Jag har en volvo V70N-01 d5 och undrar om det är ett vanligt fel att man inte kan nollställa trippmätaren plus att ibland piper det till och så kommer något "felmedelande" upp som säger 052 i displeien till vänster?

Mvh Mattias ?
av defacto
Tranfors skrev:Hej!
Jag har en volvo V70N-01 d5 och undrar om det är ett vanligt fel att man inte kan nollställa trippmätaren plus att ibland piper det till och så kommer något "felmedelande" upp som säger 052 i displeien till vänster?

Mvh Mattias ?

Kan vara instrumenteringen som börjar bli knäpp. hade liknande problem, fick skicka ner instrumenteringen till OBD tuning i Karlstad för reparation 2500kr

men jag vet även att error 0052 är antingen styrenheten eller vänster stolsvärmare.. lättare att du felsöker och kollar om det är CCM-0052 Stolsvärme vänster eller om det är BCM-0052 Styrenhet
av joelkf
Har själv haft ett mystiskt pipljud från instrumentbrädan, lät som att det kom nånstans i närheten av DIM ifrån. Ingen standardsignal kopplad till meddelande i färddatorn, inga rester från eftermontage som rivits ut innan jag köpte bilen och inträffade lite då och då utan nån synbar korrelation till var i körcykeln fordonet befann sig. Efter en del diskussioner här på forumet så verkar det stå klart att det handlar om det klassiska kallödningsracklet i DIM som en del tidiga p2-bilar dras med så just nu avvaktar jag för att se om problemen återkommer och/eller förvärras. Då blir det att skicka på rep. Kan ju vara liknande problem du har. Så: instämmer med ovanstående inlägg!
av defacto
joakim__ skrev:Det är kalllödnings problemet ja hadde samma problem på min bil innan jag reparerade mitt dim

Kalllödningen är ett vanligt problem. känns som att det borde komma en smartare lösning i framtiden ?
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]