Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bewsfroe
När jag startar vid ett rödljus så verkar det precis som kopplingen hugger till på något konstigt sätt. Det lixom vibrerar lite i maskineriet och man kan även känna det i pedalen. Kan väl bäst jämföras med däck som med nöd och näppe spinner loss, det hugger lite mot underlaget.

Vad kan detta bero på? Kopplingen slirar inte och det kopplar ur fint. Inga övriga missljud vad jag kan höra. Något jag behöver oroa mig för?

S60 2002, B5244S, 16 000 mil (snart)
Användarvisningsbild
av Perc
På en bil från 2002 skadar det knappast att byta både övre och undre fästet.

Det övre ser du ju genast du lyfter på huven, det sitter fast ovanpå motorn samt i staget som går tvärs över. Det nedre ser du inte ovanifrån öht, men kryper du ner och tittar underifrån så ser du den ena bussningen i staget titta fram. Ta ner plasten under motorn kommer du åt att byta det. Jag bytte mitt förra veckan, tog kanske 25 minuter. Jag lossade fyra av skruvarna till plastskyddet, det räckte för att få nog med svängrum. Lyft eller domkraft behövs inte, bilen stod på marken hela tiden.
Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. S&au[…]