Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Du menar att den drar åt sidorna när du gasar/ bromsar?

Isf: Kallas för att framhjulen spårar och det är väldigt vanligt på dessa bilar om man har stora fälgar med låg profil på däcken. Vill man ha en bil som inte spårar måste man typ ha 16". Jag har 18" med 40-profil och är det spår i vägen är bilen hopplös, ålar sig fram och tillbaka när jag gäsar men det är bara att leva med för det ser ju så jävla bra ut med 18" eller större, right? :mrgreen:
Jaha, det var en annan femma.

Vibrerar det kraftigt i ratten? I så fall kanske det är så att du råkat dra isär någon av de inre drivknutarna ( dessa kan glida isär och då kan någon eller flera kulor ramla ur banorna = inte bra ).

Lyft upp fram, lägg i växel och vrid på ena hjulet och känn hur glappet är. Det glappar alltid lite i diffen och lite i drivknutarna, så det "klonkar" lite när man rycker hjulet fram och tillbaka. Känner du andra grejer, att det rullar oregelbundet, hugger, att glappet inte är precist/ svarar så är det nog någon av knutarna som gått isär.

Annars vet jag inte. Har man dragit åt allt vid länkarms och spindelledsbyte så ska det inte vibrera. Det krävs troligen en framvagnsinställning för att du ska få rätt hjulvinklar, men det ska absolut gå att köra med.

Du har inte haft bort bromsskivor, styrleder eller något?
Efter länkarm bytet gjorde jag hjulinställning utan reslutat.
Förra året bytte jag inre styrleder. Då hände ingenting heller bilen mådde fortfarande bra.
Jag har bytt alla bussningar i framvagnen förutom yttre styrleder. hörs någonting när jag svänger. kan det vara dom?
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]