Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arnold
Brickprophet skrev:*hoppar in lite här*
Ska ev. Köpa en Volvo v70
Där jag upptäckt att display/panelen (den allra längst till vänster)
Inte fungerar, för den lyser bara grönt när man öppnar dörren, står inget, och blinkar till när man trycker på read.
Den här firman som ni snackar om i denna tråden, fixar dem sånthär fel också?
Det kan de säkert. Ring upp dem och hör. De är bra att snacka med.
av Bewsfroe
Inte fungerar, för den lyser bara grönt när man öppnar dörren, står inget, och blinkar till när man trycker på read.
Jag hade det felet och OBD tuning fixade det galant!
av Arnold
Ska du köpa den av en bilfirma så är det de som ska åtgärda problemet. Köper du den privat så bör du förhandla ner priset 2 500:-.
av Brickprophet
Det är av en mindre bilfirma i oxie (Malmö) som jag har tänkt köpa den, lagt handpenning och ska slutföra affären imorgon ska då påpeka detta..
Och jag hoppas då på det bästa.. Att dem lagar det!! Eller drar av 2500 eller mer!
av Arnold
Brickprophet skrev:Det är av en mindre bilfirma i oxie (Malmö) som jag har tänkt köpa den, lagt handpenning och ska slutföra affären imorgon ska då påpeka detta..
Och jag hoppas då på det bästa.. Att dem lagar det!! Eller drar av 2500 eller mer!
I diskussionen med bilfirman känner du inte till att det går att fixa för 2 500:-. Då är det Volvos pris på byte av kombiinstrumentet som ska vara utgångspunkt för diskussionen. Och det är 12 000:-. Det är det priset jag fick av Volvo på Jägersro för felsökning och byte.
av Arnold
Brickprophet skrev:Det är av en mindre bilfirma i oxie (Malmö) som jag har tänkt köpa den, lagt handpenning och ska slutföra affären imorgon ska då påpeka detta..
I diskussionen med bilfirman känner du inte till att det går att fixa för 2 500:-. Då är det Volvos pris på byte av kombiinstrumentet som ska vara utgångspunkt för diskussionen. Och det är 12 000:-. Det är det priset jag fick av Volvo på Jägersro för felsökning och byte.
av Brickprophet
Smart du är ;)
Helt klart ska man inte nämna att man vet det kostar 2500:- men säger dem typ "nä den säljs i detta skicket vi lagar inte den"
Då kan jag ju komma med förslag att dra av typ 5000:- så jag kan laga den själv.
Annars skiter dem i att sälja den till mig för att att få sålt V70 är inte så svårt för dem..
Och jag vill ju ha denna bilen, men vill ju såklart ha lagat detta felet eller få pengar för att kunna laga felet :/
Vet redan nu att dem inte kommer sänka priset med 12.000 jag har redan påpekat på flera saker som dem ska byta bara det landar på cirkus 7-8 tusen.
Såja, nu är bilen hämtad och man är 3.900:- fattigare.
Försökte få ut av min verkstad vad OBD-tuning konkret hade gjort/vad det var för fel, men min verkstad visste inget.
Lite frustrerande.. Man skulle ju vilja veta vad orsaken är att ett till synes helt fungerande kombiinstrument med en larmlampa nu inte har en larmlampa längre, och fungerar som innan, och varför det skall kosta 2.500:- + ev. larmkodssläckning exkl. demontage/montage. :|

Om det är (oftast är det en sådan)[…]

Volvo car UX

Som Bilia sa till mig så dom bilar som f&a[…]

Repor mittkonsol polering

Testa, Polywatch Plastic / Acrylic Watch Glass Scr[…]

Du menar: Ur bruk? :-D